Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Jeg i uke 17 og sliter med skikkelig hjertebank. Pulsen min er utrolig høy. På siste kontroll lå den på 95/125. Vet jo at det øker under graviditet, men nå begynner jeg å bli bekymret. Merker at jeg nesten ikke får sove om kvelden fordi jeg puster så innmari mye. Jeg er ikke av typen som går til legen for den minste ting, så jeg tenkte kanskje noen av dere her inne kunne hjelpe meg litt med erfaringer og eventuelt hva som ble gjort for å dempe pulsen. Selv om jeg hviler har jeg høy puls. Jeg kan også nevne at jeg nesten konstant har vondt i hodet. Håper noen vil svare meg:)
line_n & sara Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 hadde også mye høy puls til tider, ga seg vell rundt uke 19 eller så.. i følge legen er det ikke noe farlig, og det er mange her inne på bim som også har det! uansett er det lurt at lege/jm er klar over at du har det, men som sagt, ikke farli! bare irriterende!
Maigullet Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Har ikke opplevd dette selv; men søsteren min var veldig plaget med hjertebank og høy puls under siste graviditet. Det gikk så langt at hun tilslutt ble innlagt på overvåking på hjerteavdelinga. Ellers ble det ikke satt igang andre tiltak enn at hun ble sykmeldt og fikk streng beskjed om å ta det med ro. De lærde hevdet hele tiden at det ikke var farlig; og mente at det kunne være babyen som klemte på hjertet. dette skjer i noen tilfeller. Siden du bare er i 17 uke enda er det nok ikke babyen som forskyver hjertet, men siden de ikke gjorde noe utav det på siste kontroll er det nok ikke noe å bekymre seg for. - men slitsomt skjønner jeg godt at det er!! min søster fødte etter strevsomme, bekymringsfulle måneder en stor velskapt gutt Synes godt du kan ta en sjekk hos legen for din egen del. Det er ikke no særlig å gå å bekymre seg sånn, det kan jo hende han har noen gode råd lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå