Gå til innhold

Matte med alarm hvis barnet slutter å puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært inne og bestilt teppe som babyen kan ligge på i senga og som avgir alarm om barnet slutter å puste (krybbedød).

Har hørt at disse kan gi falske alarmer men tar heller sjansen på det. Ønsker heller ikke å bruke det som falsk trygghet men som ekstra trygghet. Noen andre som har erfaring med disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært inne på den siden og lest om de, men er fremdeles usikker på om vi skal ha :s Er jo ikke akkurat noe alle har... Så trenger vi det virkelig? samtidig så er det jo ingen som kan fortelle meg nå OM jeg skulle trenge det:( Er så utrolig vanskelig. MEN jeg har hørt at det ikke er vanlig med falske alarmer... Er bare vhis man tar opp babyen og glemmer å slå av alarmen først... Men da vet du jo om det, med en gang den går:)

Jeg har ingen erfaring, men det var no mine tanker!! Er 6uker igjen til termin, og har enda ikke bestemt meg:s Så hadde vært veldig greit om noen MED erfaring skrev noe ja:)

Skrevet

Hadde en slik da jeg fikk min første. Babysense eller noe. De kan gi falske alarmer ja, det kan alle såkalte apnoe-alarmer. Husker spesielt på natta, når jeg var trøtt og tok baby opp for å amme, og glemte å slå av.....

Men det var bare da jeg fikk "falsk" alarm. På jobben min (barneavd.) bruker vi apnoealarmer som festes med tape til magen. De kan gi falsk alarm når de løsner. Har ikke hørt om noen slike alarmer som ikke har fungert som de skal, så lenge batteriene er i orden.

Endel av legene hos oss er skeptiske til at foreldre bruker slike typer alarmer hjemme, fordi de mener det gjør foreldre unødvendig urolige.

Jeg derimot, synes dette var en god ting å ha. Føler ikke at jeg ble mer urolig, heller motsatt.

Skrevet

Vi har en slik alarm og brukte den også på førstemann. Hun skulle ha mat annenhver time om natta og da valgte jeg heller å sove ubekymret i mellomtida enn å ligge og høre om hun pustet.

Min erfaring er at den må testet ofte, i tilfelle batteriene slutter og fungere. Den skal pipe etter 20 sekunder, men av og til tok det flere minutter før den slo seg inn, og da var det på tide å bytte batteri. Har aldri opplevd at det har vært falsk alarm, dvs at den har begynt å pipe mens babyen har sovet i senga.

Skrevet

jeg har jo to barn fra før og brukte ikke slik matte da. Men jeg var jo stadig redd og urolig også da. Våknet om natta med hjerte i halsen om jentene hadde sovet litt lenger enn vanlig, livredd for å se ned i sengen i tilfelle de ikke pustet etc etc. Denne gangen venter vi gutt og de er jo kjent for å være svakere enn jentene iflg. statisitkk.. Orker ikke denne forferdelige redselen og håper at dette kan hjelpe litt på nervene. Det er jo en billig investering synes jeg, ca 130 kr mnd utregnet på ett år og så får man sikkert solgt den for litt penger etterpå.

Skrevet

noen som har en link om dette?

Skrevet

Er det noen som vet noen pris på denne alarmen? Ser ikke det står noe om det på linken som er oppgitt.

Skrevet

Eg har og kjøpt babysense for å kunne slappe bedre av når junior sover. Men vil bare minne om at det er viktig å kunne god førstehjelp, hjerte-lunge-redning, slik at en kan gjøre noe viss det skulle oppstå noe.

Skrevet

Jeg bestilte min fra USA. Tror jeg betalte et sted mellom 800 og 1200 kroner. Fikk de til å skrive utenpå at verdien var under 200 kroner og slapp derfor unna norsk toll og moms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...