Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Nå går jeg her fremdeles, ennå har ikke babyen kommet ut. Dette er et helvete. Jeg var på overtidsvurdering i går, 12 dager etter terminen, og tok sparkeprøve. Sparkeprøven var helt fin, derfor lot legen meg få lov til å dra hjem igjen og se an om fødselen vil begynne av seg selv. Men legen sa at hvis ikke fødselen starter i løpet av helgen så må jeg komme inn for å bli satt igang på mandag. Og han anbefalte meg også å ta en tur til i løpet av helgen for å sjekke ekstra at babyen har det bra. I dag dro jeg en tur til til sykehuset for å ta en ny sparkeprøve og da ble det også tatt ultralyd for å sjekke mengde med fostervann. Sparkeprøven i dag var også helt fin, og i følge ultralyden så det ut som babyen har det helt fint selv om jeg er overtidig. Jeg har nok fostervann. Men noe som var litt skuffende var at hodet ikke er festet. Babyen ligger med hodet ned men hodet er ikke festet. Hodet står også høyt oppe. Jeg ba legen om sjekke meg innvendig og sjekke om jeg har noen åpning. Legen mente at jeg har ikke noe særlig åpning men mormunnen er myk. Jeg har mye kynnere, men dette ser dårlig ut denne gangen. Det blir vel til at jeg må settes igang på mandag, dersom det ikke skulle skje et under i løpet av morgen. Nå er jeg tredjegangsfødende, de to første gangene har veene startet av seg selv, men nå tviler jeg på at jeg vil få veer før mandagen kommer. Jeg gruer meg veldig til å bli satt igang, siden jeg har hørt så mange si at det er vondere å bli satt igang enn å få naturlige rier. Jeg skal stille opp på sykehuset kl. 9.30 på mandag, jeg gruer meg som besatt, men jeg skal vel klare dette også. Jeg har sagt klart og tydelig ifra om at jeg vil ha epidural når fødselen har kommet igang, og de sier de skal prøve å ettergi mitt ønske med mindre fødselen skulle skje veldig fort eller anestesilegen skulle være opptatt. Det er ikke bare moro å føde i fellesferien, da er det dårligere bemanning på sykehuset. De sier det er veldig mange som føder på sykehuset jeg skal føde om dagen, så de har hatt det veldig travelt på sykehuset nå. Fyfaen som jeg gruer meg til mandagen, dette er mareritt at jeg antagelig må settes igang, noe jeg håpet jeg skulle slippe. Jeg slapp det akuratt i tide sist, da våknet jeg med veer den dagen jeg skulle settes igang, 16 dager etter terminen. Jeg er redd jeg kommer til å briste i gråt på mandag når de skal sette meg igang, og jeg er redd for å svime av eller kaste opp av skrekk når de skal sette meg igang.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Jeg leste ett sted at Epidural "nålen" kan settes inn med det samme du kommer på sykehuset og så kobler de til epiduralen seinere. Var ei som hadde voldsom fødselsangts som skulle ha det sånn for å være helt sikker på å få epidural... da kan du jo ta legen når den har tid Dette kan jo du mye mer om enn meg, men på svangerskapskurs fikk vi beskjed om å gå og gå og gå...Behøver ikke være hopping og løping men opp fra sofaen... aner ikke om det hjelper men det var det de sa til oss
lb71 Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 stakkar deg da. Du får prøve å tenke positivt. Når du har født 2 barn fra før vil fødselen nødvendigvis gå lettere. Kroppen vet hva den skal gjøre og det trenger da nødvendigvis ikke bli så mye verre. Tenk at mandag har du babyen hos deg og er ferdig med fødsel og venting. Mas om epidural med en gang du ankommer SH og slutt ikke før de har ordnet dette. Jeg har født selv etter å ha blitt satt igang og riene starter ofte veldig sterkt og kommer tett. Derfor skal du ha epidural klargjort umiddelbart. Ønsker deg masse lykke til og det kommer nok til å gå så bra så. Det gjør jo somregel det da ;-)
Noah A*3 daga over* Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 dem sier og erfaringer viser faktisk at den tredje fødselen er den verste....nr 1 og 2 går greit men nr 3 e pyton..har har mange si det
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Det er det jeg er redd for at riene skal bråstarte og bli veldig sterke fra første stund. Tenk om jeg får så vondt at jeg svimer av eller kaster opp. Jeg er livredd for å bli fanget inn i et smertehelvete. Så jeg syns forferdelig synd på meg selv nå. Jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre når de evnt. skal sette dryppene på meg, jeg er redd for å få panikk. Så jeg håper inderlig de vil tilkalle anestesilegen tidlig. Jeg takler ikke dette her.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Kanskje du bør ringe føden i morgen og snakke med dem om hvordan du har det. Da kan både du og de forberede seg. De vil vel også du skal ha en så fin fødsel som mulig Stå på. Dette går helt sikkert bra. lørdag om en uke kan du sove på magen
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Leit at du skal gå og grue deg sånn! Håper fødselen starter av seg selv, men om ikke så går det nok bra likevel! De jeg kjenner som er satt i gang, har ikke sagt noe negativt om det, men snakk med de på sykehuset slik at de vet hvordan du føler det! Jeg er forresten også 3. gangs fødende og vil helst bli spart for kommentarer om at 3. gangen er helt forferdelig - spesielt fra folk som ikke har erfart det selv. Hvorfor får folk barn nr. 4 hvis nr. 3 var uutholdelig??? Lykke til med fødsel! Håper det blir en fin opplevelse for deg og at du bekymrer deg helt uten grunn!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Hei, Jeg ble satt igang som førstegangs fødende, og det gikk veldig fint- og vil absolutt tro at kroppen din raskere husker hva den skal gjøre når den har fått en stikkpille for å sette i gang fødselen, slik at forløpet blir tilnærmet normalt. Dette klarer du nøffemor, du har jo vært igjennom det to ganger før. Har også hørt at det er vanlig at hodet ikke fester seg hos flergangsfødende så syens ikke du skal bekymre deg om det. Prøv å se det positive ved å bli satt igang, du slipper å gå og vente lengre!
Aurora.m/nr.3 Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Pussig måte å berolige noen på ved å si at den tredje fødselen er den verste. Fryktelig unødvendig etter min mening! Jeg er selv tredjegangsfødende, og har heldigvis hørt det stikk motsatte av alle jeg kjenner. Selv er jeg det tredje barnet, og jeg var ute i løpet av to timer, så jeg velger heller den versjonen... For moren min var faktisk den andre fødselen den verste, mens min andre var super. Vi er alle forskjellige!! Dessuten, hvis du mot all formodning skulle få panikk (jeg tror slettes ikke du får det når du først er i gang), kommer personalet til å følge deg opp på alle mulig måter. Selv om de har mye og gjøre prioriterer de selvsagt de som har det verst. Dette går nok bra! Lykke til!!
♥Rime♥ Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Herregud for en kommentar noah alexander! Utrolig ufølsomt og unødvendig! Jeg venter også nr 3 og gruer meg veldig, men alle jeg snakker med sier også at nr 3 går så lett. Jeg er bare glad jeg ikke skal gjennom nr 1 en gang til. Den var fæl for min del. Nr 2 gikk som en drøm og håper det går enda lettere dene gang, noe jeg tror det gjør Lykke til nøffemor, tenk på mandag har du babyen din i armene, heldig er du!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 hadde alle her inne visst hvor ufølsom nøffemor har vært til tider hadde dere ikke kommentert det som noah aleksander sa...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har heller ikke mye til overs for `nøffemor` her!! Skriker jo etter oppmerksomhet hele tiden...latterlig!!
jentebabymom Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 jeg håper jeg slipper å vente så lenge som deg.8 dager t terminen min.jeg gruer meg til alt.men mest lei nå.megen er så ømm.
Bolla Pinnsvin Skrevet 15. juli 2007 #14 Skrevet 15. juli 2007 Kjære nøffemor da...det høres ikke ut som om du har det helt greit nå! Jeg vil anbefale deg å ta en telefon til føden og fortelle hvordan du føler det.Da er de klar over på forhånd at du er redd og vil vise ekstra hensyn pga det. Jeg fatter ikke hvorfor det vandrer så mange skrekk-historier om å bli satt igang!ALLE fødsler er forskjellige,enten de starter av seg selv eller blir satt igang. Min første fødsel ble satt igang.15 dager på overtid,og det ble en flott opplevelse! Jeg var også redd og ville ikke ha drypp eller noe før det var helt nødvendig,så de tok vannet først for å se om noe skjedde.Etter kort tid begynte det av seg selv etter det! Veldig sakte og forsiktig.Riene økte veldig gradvis så jeg følte at jeg virkelig hadde kontroll! Mot slutten fikk jeg drypp for å få opp intensiviteten litt. Klart det er vondt å føde,det vet du som har gjort det før,men det trenger SLETT IKKE å være ille å bli satt igang! Min fødsel nr 2 startet av seg selv,og den ble mye hardere og mer intens enn den første.Så dette er helt individuelt. Dette kommer nok til å gå kjempefint! Du kjenner kroppen din nå,og har vært gjennom fødsler før,så dette kommer du til å takle kjempefint! Masse lykke til,og STOOOR klem
Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 Hei nøffemor Jeg må bare si at min tredjefødsel var den raskeste og jeg ble satt igang, 50 min fra 3cm til babyen var ute. Hefftig med greit. Jeg gikk også over tiden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #16 Skrevet 15. juli 2007 Jeg tror at hvis du ber om å få satt epiduralen rett i hjernen med en gang du kommer inn på mandag så slipper du være så engstelig for dette smertehelvetet. Skulle tro du slapp å kjenne noe som helst da...
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #17 Skrevet 15. juli 2007 Den var rimelig unødvendig! Kan du ikke bare holde kjeft om du ikke har noe fint å si?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #18 Skrevet 15. juli 2007 haha...jeg syntes den var morsom!! Husk at det er en grunn til at det kommer negative kommentarer her! Det er lite troverdig alt hun sier, og hadde du fulgt med hadde du visst hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #19 Skrevet 15. juli 2007 Mange her på BIM sier at denne Nøffemor ikke er "ekte". Synes det er veldig trist om det er sånn at hun ikke er det, og at hun da driver og lurer folk. Men jeg synes det er enda tristere om hun faktisk er ekte og snakker sant. Vanskelig det der.....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #20 Skrevet 15. juli 2007 det som er veldig dumt, enten hun er ekte eller ei, er at hun propaganderer mot andre. Personer som ikke ønsker epidural blir skjelt ut. Likeledes om man ønsker en naturlig fødsel eller å kunne skrike og hyle litt underveis. Da er nøffemor der med propagandaen sin med en gang. La no folk få ha egne meninger uten at det er feil!! Men siden hun har innlegg her fra et år tilbake er hun nok ekte. Nickfanden gidder sjelden å holde ut så lenge..
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #21 Skrevet 15. juli 2007 Hun er nå borte her snart på bim,trøste oss med det...håpe hun får mandag.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #22 Skrevet 15. juli 2007 OK, jeg er ganske fersk her og har ikke fått med meg historien hennes. Er jo litt rart da om hun skal være i mot at andre får epidural når hun vil ha det selv. Så beklager hvis jeg har beveget meg utpå noe jeg ikke har noe med. Kanksje på tide å avslutte tråden nå?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #23 Skrevet 15. juli 2007 det er vel heller det at hun ikke tillater noen å IKKE ville ha epidural. Det er liksom den eneste løsningen, og stakkars førstegangsfødende som involverer seg i en debatt med henne blir totalt overkjørt med propaganda om hvordan epidural er den eneste løsningen på all verdens problemer. Og nåde den som mener noe annet...
gravid me nr 8 :-) Skrevet 15. juli 2007 #24 Skrevet 15. juli 2007 dere som mener at hun ikke er ekte eller som mener at hun snakker piss..hvorfor går dere i d hele tatt innpå her å svarer i d hele tatt da? er d for å lage mere bråk kansje?? at dere gidder..tenk om hun virkelig er sann da....er d mulig å trakkesere hverandre så mye eller? kjenner ikke til historien hennes jeg å kommer ikke til å lete fram innlegg om henne heller for d gidder jeg ikke å bruka tia mi på...synes bare d e trist at d alltid skal bli bråk å hakking på sånne sider som dette her:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå