Gå til innhold

Er det "trendy" å få tre barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var akkurat i et middagsselskap hvor det ble nevnt at de fleste nå for tida fikk tre barn.. Da vi sa at vi max skal ha to fikk vi spørsmålet : "Hvorfor det?"... Venter vårt første nå og synes to er et perfekt tall..to foreldre, to barn.. Økonomien tilsier at tre er litt mye, pluss at de skal følges opp også.... Hva er deres synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lyst på 3 eller 4 jeg.... Sambo ville egentlig "bare" ha to, men siden vi ble så raskt gravide etter førstemann så har han også sagt han vl ha 3.

Vært greit om det var trendy, så jeg også kunne være trendy for en gangs skyld :-)

Skrevet

d e itj æ sikker på,men æ ska nå ha 3:)

prøve å bi gravid no da,men d tar på tia hehe!

men d e jo forskjell fra par te par da kanskje,bror min vil bare ha 2.

mens æ vil ha 3,vet itj helt ka som e vanli egentli:)

Skrevet

Det er visst in å flere barn enn 2, men synes dere at 2 er perfekt for dere så er det flott ;o) Jeg drømmer om 3 barn, men vi får nå se når andremann er kommet til verden først!

Skrevet

Tror jeg har lest at dette er trendy ja. Før var det to, nå skal det være tre. Vi vil ha tre begge to, men sambo har en gutt fra før, så da blir det to felles og en til låns :) han bor hos oss da, så regner han som litt min og ;)

Grunnen til at jeg ønsker meg tre er at vi var to, jeg minst, og jeg ønsket meg bestandig en lillesøster eller lillebror...

Skrevet

Skjønner ikke helt at man kan påstå at de fleste nå for tiden får tre barn, når statistikken sier 1,7 barn.... Men jeg venter faktisk nr. tre selv, så da er jeg nok sikkert ganske trendy....

Skrevet

Er skikkelig utrendy jeg da, som har fått 4 barn...

Er vel neppe så mange som får barn fordi det er MODERNE???

Skrevet

Hehe, da skal jeg si man er opptatt av å følge med i tiden, om man velger å få et visst antall barn fordi det er trendy!

Skrevet

Hehe, folk spør om mye rart i festlig lag :o)

Trendy? Aner ikke! Jeg ville ha 4, sambo ble blek og pep "ikke fler enn to, vel?!", så vi endte opp på tre...HAr to, vil ha sistemann sånn etterhvert, om vi er så heldige :o)

Skrevet

Jeg vil helst ha to. Greit sånn praktisk.

For de skal jo følges opp, huset vårt har 3 rom, et til oss, og et til hvert barn, bilen har plass til 3 baki, men er bedre å dra på biltur med litt plass der bak også.

Syns et barn pr voksen er greit.

De fleste pakketurer er to voksne og to barn, ikke at det har så mye å si da, men er jo kansje greit.

Blir kansje et annet samhold når man er to, i motsetning til 3..

Har selv en søster, og syns det var helt topp å være to. :)

Men sånn er jo noe man må føle på selv. :)

Ikke få 3 fordi det er trendy, når man føler det er nok med 2. :)

Skrevet

Jeg vil bare ha 2 men sambo vil ha 3.....men det er jeg som skal gå gravid så det blir nok bare 2 her i gården ja......:)

Skrevet

vi får se hva vi blir enige om... skal nå få denna først=))))

lettere å uttale seg om det når en har barn fra før av og vet hva som kreves. To med en 3 års mellom rom er fint syns jeg også kan det jo komme en eller to attpåklatter som sambo sier<:) hehe.

Men som sagt vi får se:=)

Foreløpig holder det med en:)

Skrevet

Vi vil ha 3 eller 4 begge to...

Kommer sikkert av at vi er 3 søsken.... Personlig føler jeg at 2 blir for lite, og 5 blir for mye :) Vet ikke hvorfor jeg føler 2 blir for lite, men jeg bare VET at jeg ville føle noe manglet dersom jeg stoppet på 2...

Foreløpig har jeg ingen, og det er HVERTFALL for lite!

Skrevet

Aner ikke hva som er "trendy" jeg....men det bryr jeg meg ikke om - skal "bare" ha to vi - og er snart i mål:o) Er jo litt for teit å få barn ut i fra hva som er trendy da....;o/ Syns det virker veldig passe med to for vår del - de skal jo følges opp, ha plass, det koster panger og når en er to stykker syns jeg det er passe med to barn;o)

Skrevet

jeg syns også to er et fint tall..

syns det er mer trendy enn tre..

min mening .)

Skrevet

hehe..ville jo aldri valgt antall barn utfra hva som var trendy og ikke, men har liksom aldri tenkt på tre som noe alternativ egentlig. Synes bare det var litt rart at det var så vanlig liksom... :0)

Skrevet

HERREGUD! skal det gjøres en motesak utav det å få barn åsså nå da...syns folk ska tenke på hvorfor de vil ha barn og hvor mange .....ikke hva andre tenker.............. hmmmmm

Skrevet

Gi blaffen i hva som er trendy! Sats på to i første omgang, så er det jo eventuelt lov til å ombestemme seg senere. Jeg syns det er fornuftig å se hvordan dere takler oppfølging av to før dere bestemmer dere for fler barn! Alt for mange skal ha mange barn fordi det er "koselig", og så tenker de ikke på oppfølginga...

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Om det går trend i å få barn er jo det helt vilt.. Hvorfor å få tre barn fordi alle andre får det?

Her blir det maks maks maaaks 2.

Skrevet

Jeg vil ha to, kjæresten min vil ha 1.

Hva som er moderne får bare være altså =P

Skrevet

He he, det er komisk, men jeg har også hørt det....

Her i huset har vi snart fått to barn, og da er vi ferdige!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...