Gå til innhold

bekymret hønemor, 22 + 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har mistet to barn i uke 21 og 24, de dør i magen mest sannsynlig pga. morkakesvikt og det blir ikke oppdaget før neste kontroll. Nå er jeg 22 + 1, har morkaken liggende foran på magen og begynte å kjenne liv for ca. 1 1/2 uke siden. Bare 5 dg. siden jeg sjekket morkaken, fostervann og vekst på ul og alt ser fint ut denne gangen. Men nå syntes jeg at jeg har kjent så lite noen dager, i forhold til det jeg gjorde i starten, men er det ikke vanlig med rolige perioder? Har kjent ham hver dag, også i dag, men jeg pga. tidligere opplevelser kjenner og føler jeg på alt. Flere som har erfaring med morkaken på fremsiden av magen? Jeg blir sprø av denne ventingen frem mot 24 uke, det er liksom litt magisk. Har så lyst til å glede meg litt, men våger ikke slippe gleden løs. Kan dere si noe om hvordan det kjennes ut dere andre som er omtrent som meg? På forhånd takk for hjelpen. Hilsen nervevraket og hønemoren

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det hørtes forferdelig det du har opplevd.

Jeg kan bare fortelle deg om min erfaring med morkaken på fremsiden av magen. Jeg var så heldig å kjenne de første sparkene fra babyen i uke 16 (er førstegangsfødende). Kjente sparkene i 2-3 uke så var det stopp, da jeg var på ordinær ul sa jordmora at morkaka lå på fremsiden. Har jo skjønt at det kan være med å dempe slik at man ikke kjenner sparkene så godt.

For 2 dg siden kjente jeg igjen spark fra magen (er nå 23+1), men har ikke kjent/sett spark på utsiden som mange andre som har opplevd.

Kjenner heller ikke sparkene regelmessig enda, men bekymrer meg egentlig ikke fordi jeg har andre signaler på at den lille vokser i magen min :-))

Håper alt går greit med deg og at du slipper å oppleve morkakesvikt flere ganger.

Skrevet

Hva med å kjøpe en babywatcher..da får du jo høre hjertelyden når du selv måte ønske...men kan jo kanskje være vanskelig å finne den når du har foranliggende morkake...krysser fingrene for deg, hørtes ikke noe ålereit ut det du har opplevd...Jeg kjente liv hver dag fra 20+2, men hadde mange rolige perioder hvor det ikke var mer enn et par spark om dagen..Nå er jg 24+2 og kjenner mer jevnt og trutt!!

Alt er nok bra med bebisen din:)

Skrevet

Uff, så fælt det du har opplevd. Krysser fingre for deg denne gangen.

Skrevet

Jeg har også morkake foran. Er førstegangs, så har ikke så mye erfaring enda, men kjenner lite og uregelmessig med spark. Kjenner mest nederst, nesten nede i bekkenet, siden ungen ligger med hodet og beina ned og baken i været (sett på UL) .

Magen flyttet seg oppover i natt og tror ungen har snudd seg, for nå kjente jeg tydelig spark på siden og over navlen, men bare noen få så ble det stille igjen. Er ca 20 uker nå og har kjent antydning til spark siden uke 14 faktisk (i følge UL termin), men som sagt, veldig svakt og ureglemessig. Kan gå flere dager mellom hver gang, men det er kanskje generelt vanlig så tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...