Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Jeg er ca 4-5 uker gravid og ista når vi hadde sex støta han inn i meg ganske hardt så det gjorde vondt.. Jeg er ømfintlig så det er ikke første gang det gjør vondt når han støter helt inn.. Men nå er jeg så redd for at jeg mister pga dette. Hvor vanlig er det egentlig? Jeg har hatt SA 3 ganger før..
dårligfantasi Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Er ikke sikker.. men har hørt mange ganger at sex ikke har noe med SA og gjøre.. tror ikke du trenger og bekymre deg så lenge du ikke får masse smerter og/eller blødninger
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Jag tror heller ikke du trenger å bekymre deg!Sex skal ikke være noen årsak til SA, men om det likevell skulle vært sex som hadde ført til en SA så tror jeg heller at embryoet ikke var sterkt nok uansett, og hadde kommet til å dødd før eller siden! Ha sex med god samvittighet du! Så krysser jeg fingrene for at du slipper flere SA=)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 jeg kan forsåvidt legge til at jeg fikk blødninger en gang etter sex. Jeg og samboeren min var livredde og var sikre på at vi hadde mistet. Da vi kom på UL så vi at den lille levde i beste velgående. Hun som undersøkte meg sa at sex ikke førte til SA, men at det kunne føre til helt ufarlige rifter i kjeden så hun rådet oss til å ikke slutte med sex av den grunn.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 takk for svar. Har ikke vært noe tegn til sa enda, men det trenger heller ikke komme med en gang... Jeg får bare la være å tenke på det, prøve i alle fall..)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Legen min fortalte at dersom du mister spiren så er det noe som er galt med den. Man kan ha sex som vanlig under et normalt svangerskap. Stå på!
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Tror det å IKKE ha sex over lengre tid kan skape flere problemer enn det å ha sex
Sweet tooth Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Enig med at det normalt ikke vil kunne fremprovosere en sa å ha sex. Men jeg mener å ha lest et sted at dersom en er i faresonen for å oppleve sa, bør en være forsiktig med å ha sex de første 3 måndene...Hvis jeg var deg, ettersom du har opplevd det 3 ganger før, ville jeg ventet med å sex noen uker, slik at egget fikk festet seg skikkelig osv. JUST CASE det skulle ha noen betydning. Håper alt går bra med deg denne gangen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå