Gå til innhold

Skal, skal ikke ha 3 barn..... Vil ha mange synspunkter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke sikker jeg.

Har to friske barn, en gutt og jente.

Har veldig lyst til å gå gravid en siste gang og få føde igjen.

Man vet hva man har, ikke hva man får....

Har jeg overskudd til en til, det er jo hektisk med to små (15mndr og 3,5 år) Men jeg vil ikke vente for lenge mellom neste barn. Like greitt å bli ferdig med småbarns-stadiet.

Uff, syns det er vanskelig å vite hva jeg vil.

Noen som har lyst til å dele sine synspunkter/tanker/ erfaringer med meg?!

Vær så snill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at jeg veldig gjerne vil ha en baby til, men har egentlig ikke noe større behov for et barn til ;-) Så for oss blir det i så fall lenge til tror jeg...!

Skrevet

Drømmen for meg er 3 barn, men det spørs helt hva jeg synes etter andremann er kommet til verden. Blir det ikke for slitsomt blir det å prøve på nummer 3 så fort som mulig ;o)

Skrevet

Jeg har tre - med en liten attpåklatt på slutten.Mellomsten er 8 og eldste 12.....Anbefales:):):)

Skrevet

Vi veide veldig for og imot å få 3. mann. Nå har vi ett langt spenn mellom nr 2 og nr 3, og det synes vi var helt topp. Hadde en nokså hektisk småbarns periode med de to eldste, nå er de ganske store og selvstendige, og vi alle nikoser oss med minstemann. Har (selvsagt) ikke angret ett sekund på at vi fikk nr 3, og heller ikke på at vi har såpass stor avstand mellom de:)

Hadde ikke orket å fått tre sånn tett. Var jo litt godt å "ha det til gode" også:)

Skrevet

Jeg har tre. Synes det er helt supert. De to yngste er veldig tette, og også samme kjønn. Det merkes godt.

Vi har hatt noen tunge år frem til nå, men merker nå endelig at det begynner å løsne litt.

Det som er med tre barn er at man lettere ser på det som en "flokk". Når jeg er ute med dem må jeg ofte telle for å være sikker på at jeg har med meg alle. (Da hvis vi er ute med flere andre barn som har foreldre med seg) For på en måte skille de ut. Det blir ikke som to, der er den, og der er den.

Jeg stortrives med tre, det var det tallet jeg alltid hadde ønsket meg. Får du tre er du nesten sikker på at du definitivt er ferdig, blir så mye mer omveltninger med fire.

Da angrer du ihvertfall ikke på at du ikke fikk en til :)

Jeg ville sagt, kjør på :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg glemte å si at mine tre er rimelig tette. Fikk de på under fem år. Blir vel litt sånn du også får det HI.

Men samtidig så har de hverandre. Folk har ofte kommentert at de nesten aldri krangler :)

Skrevet

Jeg er alene med 1 nå, men hvis jeg skulle sett bort fra praktiske hverdagsspørsmål, så hadde jeg villet ha 3 barn - gjerne ganske tett :-))

Skrevet

Akkurat som moren sin! :-)

Blir bare to på meg ihvertfall, det er jeg 98% sikker på.

Skrevet

Jeg er glad i barn. Liker veldig godt å være sammen med ungene mine.

Jeg har veldig lyst til å gå gravid igjen, en siste gang.

Ønsker at mine barn skal ha mer en et søsken.

Men så tenker jeg på en del av de prob som leadern nevner.

Vanskelig med barnevakt.

Man er en voksen for lite

Flere barn, flere bekymringer, men også flere gleder!

Skrevet

Tror nok neppe du vil få negative svar ang å ha tre fra de som har det;o) Jeg har alltid tenkt at to stykker er perfekt - og nå er jeg snart i mål:o) Samboer har alltid ville hatt tre...men har nå heldigvis forandret mening. Tror nok vi kommer til å synes det er passe med to stykker. Føler vi er veldig heldige som kommer til å få to friske (ser det ut...) barn. Jeg har hatt et veldig slitsomt svangerskap denne gangen, så jeg orker helelr ikke tabken på et nytt....men det er jo gjerne sånn at man glemmer alt det nagative og bare husker det koselige...;o)

Siden en er to foreldre syns jeg det er akkurat passe med to unger - en "til" hver....en i hver hånd osv. En skal jo følge opp ungene når de blir større også - de skal jo mest sannsynligvis kjøres alle veier på ulike aktiviteter, ha hjelp med lekser ol - er jo også dyrere med tre enn to barn - trangere i bilen, trenger et ekstra soverom ol. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med tanken på at vi får to barn:o)

Skrevet

Jeg har nå de to jeg alltid har ønsket meg, en jente og en gutt. Synes akkurat nå at det er slitsomt nok i massevis....

Tror ikke det blir flere her, vi har hele tiden snakket om to. Jeg hatet å gå gravid, i alle fall siste gangen, ble så stor og tung og alt var tungt... Selve fødselen sist var drømmefødsel så det kunne jeg gjerne gjort igjen.

Men med tanke på fritid, ferier, økonomi, hus og bil (og den skrekken hvis vi skulle gå fra hverandre en gang i tiden og jeg skulle bli alene - man vet jo aldri...) tror jeg at to holder for oss.

Men når det er sagt, man angrer jo ikke på barn man har fått, skulle det skje et "uhell" ville jeg nok beholde. Hvis dere ønsker tre, ville jeg gått for det.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha te, har alltid tenkt det. Vil at mine barn skal ha mer enn et soesken....Jeg er til og med saa grotesk at jeg tenker det er bedre aa vaere 3 i tilfelle det skulle skje noe med den ene. Da er ikke den andre alene... Selvfoelgelig kan det skje noe med fler, men man har vel bregrenset risken.... Men dette kommer nok av jeg har opplevd slike situasjoner ganske tett paa kroppen.

Vi har to barn naa, paa et og paa 2,5 aar og kommer nok til aa begynne proevingen paa nr 3 rundt jul. Mannen har vaert litt usikker, men ser naa ut til aa komme rundt etterhvert.

Vi har alltid vaert enige om at 3 er maks, han har hellt mest mot to, jeg mot 3.

Grunnen til at vi vil ha dem saa tett er mest pga min jobbsituasjon og fordi vi i norn aar fremover faktisk er 3 voksne i husholdningne saa vi maa benytte sjansen mens vi kan ;)

Tror vel aldri man angrer paa et barn man faar, derimot kanksje paa et man ikke faar.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...