Gå til innhold

Sorry, men må bare spørre om bilsete til 3 år pluss..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det tester for denne gruppen? Hvilket sete er bra og hvilket er ikke bra?

Håper noen vil svare meg nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se bort fra testene på forbrukerportalen hvertfall, det har vært mye snakk om dem og Trygg Trafikk anbefaler å ikke legge vekt på disse! Sitter barnet bakovervendt?

Skrevet

Ok. Nei hun sitter ikke bakovervendt nå lenger.

Skrevet

Hvor mye veier denne 3 åringen?

Skrevet

Da bør dere gå for en beltestol, om hun veier over 15 kg ville jeg sett på Maxi Cosi Rodi XR, om hun er under 15 kg ville jeg sett på Recaro Start med magepute..! Dette er best med tanke på nakkebelastningen i en kollisjon, da en fempunktssele strammer kroppen så hardt tilbake, at hodet og nakken slynges fremover..

Skrevet

Hun veier ca 15 kg. Så da er maxi cosi best eller?

Skrevet

Maxi Cosi er et knallsete! Det samme er BRitax/Römer Kid Plus og Concord Lift Evo PT. Om du har isofix er Britax Kidfix et supert alternativ..!

Skrevet

Det er vel ikke selve testingen de ikke synes vi skal legge vekt på? Er det ikke det at man ikke skal se seg blind på totalpoengene, men fokusee på hvordan setene har kommet ut i den delen av testen som er viktig? Altså hvor sikkert det er i en kollisjon osv.?!

Skrevet

Jo, at man skal være kritisk, og lese hvordan testene er gjennomført, ikke bare se på hvilket sete som er såkalt best i test..! :-) Det som er best i test er ikke nødvendigvis det sikreste setet..!

Skrevet

Jeg vil anbefale Britax Kid Plus pga hodestøtten er veldig fint utformet for hodet og skulderstøtten går høyt opp så det er alltid støtte for skulderene... På Maxi Cosi er denne støtten bare på nederste delen av setet selv når hodestøtten er på høyeste hakk...

Om du skjønner hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...