Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg har ei venninne som fann ut i dag at hu er gravid, hun er 8 uker på vei. Hun og kjæresten har vært sammen i flere år, De vurderer å ta abort da de ikke er ferdig med utdanning og praktisk passer det ikke med barn nå. Men føler at de egentlig er klare for dette! Vil ikke prøve å påvirke de til noe som helst, da det er jo deres valg. Men er så redd de vil angre!

Hadde dere prøvd å komme med noen råd? Og har dere noen gode råd jeg kan gi dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en god venninne ville jeg nok prøvd å oppmuntre til å beholde barnet. Både mannen min og jeg var studenter da vi fikk vårt første barn, det har gått kjempefint!! Får god støtte fra lånekassen.. Det er jo et liv allerde, det er så fantastisk å få et barn. Vil tro et går bra me de fleste spesiellt når en er i et stødig, stabilt forhold.

Tror det er svært få som angrer på å få et barn, men mange som angrer på å ikke ha fått...

Håper jeg hjalp litt. Lykke til :)

Skrevet

Jeg tror gjerne jeg hadde prøvd å vise de alle de positive sidene ved at de nå er gravid, har du barn selv så har du nok noen positive innfalsvinkler på det å få et barn og alt det innebærer... Men uten å være dømmende for hva de enn velger, det er viktig, for begge valg gjør nok at hun kan trenge en støttende venninne!

Alt kan nok virke overhvelmende for de nå, det er nytt, det var ikke planlagt, osv, men jeg kjenner faktisk ikke så mange, spesielt av de med lengre utdannelser, som har lett for å finne det helt rette tidspunktet for å få barn. Det jo alltid noe, praksis, eksamener, ny i jobben og vil få erfaring først, eller redd for ikke å få jobb etterpå om man går rett fra utdanning til permisjon. Men, når det først skjer, så finner de aller aller fleste ut at det bare var bra at det skjedde da det skjedde, og at det kunne visst like gjerne bli da som senere?

Og tenk om de senere finner ut at de har problemer med å få barn og denne gangen bare var flaks...? Hm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...