Sessa ruger igjen... Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Blir sprø av denne leggingen!! Vi har nok gravd vår egen grav, for vi har hjulpet henne inn i søvnen leeenge. Det begynte med kolikken som gjorde at vi ofte bysset til hun sov, så var det en periode hun sovnet av seg selv, så var det igjen mye gråting på kvelden ved legging, så en bra periode og så en dårlig osv. Når hun gråt i sengen tok vi henne opp og roet henne og noen ganger hjalp henne inn i søvnen med byssing. Så lærte hun seg og reise seg opp i sengen og fra da av har det vært et helvete å få henne til å sove. Det var umulig å få henne til å legge seg ned igjen, uansett hvor mange ganger vi prøvde. Det ble en lek for henne. Prøvde å legge henne i babysafen men da ble hun krakilsk. Så prøvde vi skrikemetoden, men da det endte med gråt i ett minutt og spy to dager på rad, så droppet vi det. Etter den tid har hun fått sovne på armen eller i senga ved siden av oss. Problemet er jo at vi blir stuck i 30-60 min hver kveld når vi skal legge henne evt. enda lenger hvis jeg skal legge henne alene. Uansett hvor trøtt hun er så blir hun helt hyper av å ligge ved siden av meg. Hun klatrer oppå meg, rundet i sengen, skogg ler og blir bare mer og mer våken. Hvis jeg prøver å holde henne nede så klarer hun vri seg unna meg, på armen blir hun helt kålorm. Mannen min får henne til å roe seg på armen og må ofte inn og bysse når jeg ikke får til å roe henne. Hvis jeg legger henne i hennes egen seng, reiser hun seg med en gang og begynner gråte. Jeg prøver å legge meg ved siden av sengen så hun kan kose med meg gjennom sprinklene, men hun reiser seg opp likevel og prøver å stå på ansiktet mitt i stedet! Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal løse dette problemet. Jeg blir jo helt sprø av det og gruer meg til de gangene jeg må ta leggingen alene når mannen min er borte. Kom med råd a, jenter!!!!!!
Yara Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Prøv se på leggingen med en litt annen innstilling. Se på det som kvalitetstid. Det er nydelig å se på barnet sitt gå inn i søvnen. Jeg ligger selv sammen med datteren min til hun sovnet hver kveld. I perioder er det mere krevende, men i andre perioder er det lett. La henne styre litt i sengen og eventuelt ikke gi henne så mye oppmerksomhet. Men bare vær der slik at hun føler seg trygg! Du kan late som du sover eller noe, men ikke gå fra henne. kanskje hun etterhvert finner ut at hun også vil legge seg ned med mamma? Hvis ikke dette funker kanskje dere skulle hatt noe bæretøy? Da er det mye lettere å event bysse i søvn. Og du- dere har ikke skjemt henne bort slik jeg ser det! Jeg syns dere kan være stolte av dere selv som har gitt henne den nærheten og kosen hun har hatt behov for! Hun er bare liten, og det er dere to som er fundamentet og tryggheten hennes. Det er svært viktig! Av samme grunn er jeg i mot skrikekurer, så min oppfordring er å droppe den tanken iallefall. At hun må gråte litt for å sovne kan nok skje, men vær der, ikke gå fra henne! Og husk at alt går over! Dere må ikke fortsette slik til hun blir komfirmant;) Lykke til!
Kuredu Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Har svart deg inne på augustklubben også, men må bare kommentere det Yara sier - for det er veldig sant! Vi sliter med det samme som dere. Jeg var veldig frustrert da dette startet, men har nå begynt å se på dette som kvalitetstid. De er jo noen skjønne individer! Og det der med å sitte ved siden av sengen uten å gi noe oppmerksomhet men bare være der har jeg troen på. Jeg har faktisk sittet og latet som om jeg sover og da blir hun roligere med en gang. Og igjen , er nok bare en periode vi må gjennom.........men tar også i mot råd!
Sessa ruger igjen... Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2007 Nå er det sånn da at dette er 4. mnd med legging på denne måten.... (Hun er 11 mnd) Tro meg det er mye kos utenom leggingen også!! Frøkna er ikke så veldig begeistret for å bli båret i bæretøy, for hun er jo keen på å krabbe rundt og utforske verden. Jeg er 100% sikker på at hun føler seg trygg. For meg virker dette mer som trass, og at hun fordi hun har fått hjelp til å sovne så lenge så ser hun på senga som et fengsel. Ish!!!!!!! Blir sprø!! Synes nemlig ikke det er så søtt når hun sparker meg i ansiktet som en del av en lek bare hun vet at vi leker, i forbindelse med at hun skal sove. Eller når hun står og hopper i senga og ler, når hun for ti minutter siden var søpletrøtt og grein seg gjennom grøten!
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Nå er ikke Embla akkurat noen drøm å legge men det begynner å hjelpe:) Her legges hun i egen seng etter pupp, dersom hun reiser seg opp så legger jeg henne bestemt ned igjen og lener meg over henne og koser og duller, trekker meg litt tilbake og lar henne surre litt selv, er hun helt rolig fremdeles da, så går vi bare ut og hun sovner av seg selv, er hun derimot urolig fortsetter vi til hun ikke er det. Leggingen kan ta alt fra 5 min til 1 time, men det blir iallefall kvalitetstid ut av det. Når hun er som verst så tar jeg henne opp og bysser litt eller legger meg litt i vår seng med henne. Vanligvis fyrer hun seg opp litt da og vil klatre men sovner ganske fort på brystkassen min, helt av seg selv. Og gjett om det er en fantastisk følelse når det er der hun allerhelst vil sove:)
shanty73 Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 sendt deg svar på august klubben.. Men bare må få lov å komentere.. jeg ser ikke på legging/nattevåk som kvalitetstid.. Natten trenger de små (og store)å hvile, for å ha masser av tid, overskudd til kos og kvalitetstid på dagen/ettermiddag.. Men derimot er jeg veldig enig om at trygghet er helt klart viktigst i disse situasjonene.. Og er det i de voksenes seng de er trygge ja så er det der.. Men ingen av mine har dette som vane og er helt trygge og komfortable i sine senger..
mammatilpia Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Alle barn er jo ulike, men det jeg har erfart med min datter er at hun blir hyper av mat. Hvis jeg gir henne mat eller melk er det umulig å legge henne den neste halvtimen. Så mitt tips er å gi barna mat en god stund før de skal legges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå