Gå til innhold

frekke folk!!! (syte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett vennepar av oss, som jeg synes er rett og slett ufyselige til tider. Det er alltid negative kommentarer og de er høyt hevet over alle andre, er mulig at jeg overreagerer litt på dette siden det er så mye negativt med dem ellers, men ble faktisk såret når han sa til meg at han lurte på hvor stor det var meningen jeg skulle bli, for jeg var jo allerede enorm. Og når han sa det så var det enda 3 måneder igjen. Har gått opp en del (17 kg), men var ganske liten i utgangspunktet, så jordmor har enda ikke kommentert oppgangen negativt. Har dårlig nok selvfølelse angående voksende kropp uten at folk skal si slike ting til meg, skjønner jo når det er ment som spøk eller kompliment, men det her var rett og slett alvorlig ment

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er bare å heve seg over det.. skjønner det kan være sårende, men 17kg er strengt talt ikke så mye... du er gravid og meningen at du skal bli større da..

neste gang får du bare svare:

"greit, jeg er kanskje blitt stor, men du er stygg, jeg kommer til å gå ned i vekt igjen..."

*ler*

Gjest Ut på tur
Skrevet

Det er jo helt umulig å heve seg 100% over sånne kommentarer. Jeg skulle ha kjent vedkommende veldig godt dersom det skulle vært greit.. Dersom han ikke er en sylfide selv går det jo ann å sende en melding tilbake ...

Eller si noe om at han sikkert bare er missunnelig på deg som er gravid :)

Skrevet

Kan jo si "Bare vent til du blir 40 og får kulemage selv, den forsbinner ikke etter 9 måneder!". Nei, folk bør kunne trå varsommere når de snakker med gravide, rent generelt, ikke så lett å heve seg over alt som blir sagt.

Skrevet

Jeg forstår godt at det ikke er noe hyggelig å få sånne kommentarer. Jeg hadde besøk av ei dame i fjor som jeg ikke hadde møtt på 4 år. Ho såret meg alvorlig da ho var hos meg i fjor med å si "du har blitt så tynn i håret i det siste", senere sa ho "jeg har aldri sett så tynt hår på en dame, du må ta en hårkur e.l. ellers så risikerer du å bli skalla og måtte trenge parykk innen du er 50 år". Fyfaen hvor forbanna jeg er på henne fordi ho sa sånn. Jeg syns det var veldig fornærmende å høre at ho mente at jeg har så ekstremt tynt hår at ho aldri har sett så tynt hår på en dame. Det plager meg veldig at ho sa sånn til meg, den stygge kommentaren ho kom med i fjor har jeg ikke glemt en dag siden. Jeg har tenkt på det nesten hver dag siden i fjor sommer. Det gjorde meg forferdelig lei. Når jeg tenker tilbake så har ho kommentert noe om utseendet mitt før, det var for 10 år siden så sa ho pluttselig "har du vært plaget av kviser som tenåring? Jeg ser du har masse arr nederst på kinnene dine". Både mannen min og mora mi påstår at det bare er tull, jeg har slett ikke arrete hud. Så jeg har fått den dama ganske langt oppi halsen nå, fordi ho har kommet med slike stygge kommentarer om utseendet mitt to ganger.

Skrevet

Fyda, enkelte har rett og slett ikke sosiale antenner, eller så har de ikke evnen til å sette seg inn i andres situasjon og være empatiske. Kutt dem ut! Slike folk trenger man ikke ha noe med å gjøre. Tenk som så at "the shit hits the fan" en gang. Så får de all møkka de slenger ut tilbake rett i trynet en vakker dag.

Skrevet

Var det ikke utrolig stygt sagt å si "jeg har aldri sett så tynt hår på en dame"? Jeg er fly forbanna på henne fordi ho sa det til meg i fjor sommer, jeg tilgir henne ikke det. Ho skulle jaggø meg visst hva ho gjorde da ho sa det.

Skrevet

Sa du VENNEpar? Hadde jeg vært deg, hadde jeg revurdert om de fortjener å ha den betegnelsen ;) Venner sier ikke sånt.

Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn å si noe slikt til noen, selv ikke om jeg hadde tenkt det i mitt stille sinn. Det har noe med folkeskikk å gjøre, man bør være klar over at en liten kommentar kan gjøre veldig mye med det mennesket man snakker med, det er et faktum man bør ta med seg i hverdagen. Man er ikke riktig møblert i hodet når man kommer med slike "ærlige" kommentarer, eller når man sier noe for å spøke på andres bekostning (særlig gravide).

Skrevet

Jeg var ikke gravid i fjor. Det var ikke noe spøk det ho sa om håret mitt. Ho mente det nok. Jeg har tatt det opp med henne i telefonen flere ganger og ho bekrefter bare at ho aldri har sett så tynt hår på en dame. Det der har plaget meg noe forferdelig det siste året. Det har også kostet meg masse penger, pga. av det stygge ho sa om håret mitt så har jeg brukt masse penger på dyre hårprodukter både hos frisører og helsekostbutikker. Så ho dama skulle visst hva ho gjorde i fjor.

Skrevet

Bryt kontakten med henne, det der er bare destruktivt. Hun vil nok ikke komme til å skjønne det spøtt uansett. Ikke la deg oppsluke av det som ble sagt, da er du fanget. Bryt løs, og få det på avstand.

Skrevet

Noen er bare så utrolig frekke, og dessverre er det de negative kommentarene vi husker og ikke komplimenter. Jeg har fått så mange kommentarer i dette svangerskapet om hvor diger jeg er, og at jeg har sett fødeklar ut siden mars (termin 26. juli). Jeg har prøvd å ta det med et smil men i virkeligheten er jeg blitt kjempelei meg, og det har ødelagt veldig mye for meg. I de to forrige svangerskapene følte jeg meg så flott og kvinnelig, og denne gangen har jeg følt meg som en ekkel flodhest og hatet blikkene folk har vekslet når jeg har sagt hvor lenge det var igjen og at det var bare EN baby der inne. La på meg ca 14 kilo med de to forrige, har lagt på meg ca 16 nå.

Jeg mener det - hvis folk ikke har noe fint å si, kan de ikke bare holde kjeft da??!!??

Skrevet

huff.....teite kommentarer.....fra teite folk.....det er sånn "vampyrfolk "som suger til seg andres kraft ved å såre dem.....

bryt sier bare jeg.....

jeg tok den runden etter forrige svangerskap.....det er noe med at man faktisk får øynene opp for hva man tåler og ikke tåler i en sånn situasjon....selv om man takler det når man er sterk sier det noe om folks legning når de har behov for å hevde seg på en sånn måte...

det er noe med prinsippet om at man prøver ikke å tråkke på folk og definitivt ikke i en pressa situasjon som et svangerskap kan være....

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen, bra det ikke bare er meg som overreagerer. 17 kg er kanskje ikke så mye,men når man vanligvis er ganske tynn, så merker man det godt på kroppen. Det som er litt kjedelig er jo at dette venneparet faktisk er overvektige selv, uten baby.

Det hele har nå endt med at typen min sa at slike mennesker må man bare holde seg unna (ikke bare pga denne ene hendelsen, det har vært mange). Det er så synd,for mannen var en kjempe god kompis av oss helt til han ble sammen med dama si, nå har han tatt etter henne og er ufyselig....

Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg ville tatt mot til meg og forklart at jeg syntes slike kommentarer er frekke og at det sårer.

Jeg ville tro at folk som selv er overvektige vil skjønne det - på ett eller annet plan?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...