somm@r Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Jeg fikk beskjed i dag om at det ligger et bilde av meg og sønnen min på Facebook. Det er en mor som har lagt ut bilde av seg selv og datteren fra et arrangement i barnehage og vi er ved siden av. Det står ikke navn og sånn, men det er fullt mulig å se hvem vi er. Synes ikke så mye om dette egentlig, vil helst ikke ligge ute på nett i det hele tatt. Facebook bruker jeg ikke selv heller. Hva synes dere?
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Kan du ikke be henne om å fjerne det da? Det hadde jeg gjordt, er selv på Facebook, men har ikke bilder av ungene der.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Be hun som har lagt det ut om å fjerne det! Hun skal egentlig ha tillatelse til å legge ut bilder av andre. Men Facebook har jo tatt helt av, man har ingen kontroll på hvilke og hvordan bilder som kommer ut...
hysterika Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Ikke ok i det hele tatt. Be henne fjerne det.
Chevy mamman til Brage Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Du kan be henne fjerne bildet, og evt. besljære det slik at dere ikke synes før hun legger det ut igjen.
somm@r Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2007 Men hvordan gjør jeg det da? Jeg er som sagt ikke med der og aner ikke hvordan dette funker. Får snakke med dem som fant bildet og høre om de kan sende en melding.
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Kjenner du henne? Be henne personlig om å slette det.
Tiddelidu Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Be henne fjerne det. Det er i grunn noe dritt det der. En bekjent har scanna inn noen bilder fra vi var små og var på familietur, sikkert 20 år gamle, og MITT takkekort fra konfirmasjon!! Jeg skal be han fjerne det.. Bare sender han en beskjed om det, og forventer at han gjør det.
somm@r Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2007 Nei, kjenner henne ikke, men jobber sammen med moren. Kan jo ringe henne.
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Eller du kan be den som har sett bilde om å "melde" det (report photo) til administrator på Facebook.
SunRoad. Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Eller du kan få den personen som har sett det om å gi en beskjed som er fra deg?
Mammasin Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Om du ikke synes noe om det så si ifra. Men hvorfor gjør det noe? Så lenge det er et koselig bilde av en sammenkomst på et offentlig sted?
sprellemor Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Jeg synes ikke det er greit. Jeg har begynt å si fra til vennene mine at hvis jeg er med på et bilde, og spesielt hvis datteren min er det, må de spørre meg før de legger det ut på nett.Jeg tror faktisk man kan anmelde den som legger ut et bilde av seg på nett og som ikke har fått tillatelse av den det er bilde av.
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juli 2007 #14 Skrevet 14. juli 2007 alle bilder som legges ut på internett skal være godkjent av de som er med på bildene. så du kan be henne fjerne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå