spilloppen Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Har noen av dere gravide her vært i Thailand?(mens dere var/er gravid) Hva slags forhåndsregler tok dere? Hva spiste dere? Jeg skal til theiland snar og lurer litt på dette??
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 jeg har vært i Thailand, men var ikke gravid da.... mitt beste tips er hvertfall UNNGÅ VANNMELON!!! Jeg hadde diare hver dag frem til jeg sluttet å spise vannmelon.... Har hørt i ettertid at de sprøyter lokalt vann inn i dem for å få dem saftige, og da kan det ligge bakterier der... Ha en fantastisk tur! Det er helt utrolig herlig der nede!!!
endelig bolle i ovnen Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 hei er heller ikke gravid..Men snakket en del med ei på samme reisen som oss..Virker som om det er en del generelle regler som gjelder. Vi dro til Hua Hin tre timer med buss utenfor Bankok...Anbefaler på det sterkeste. Sikkerheten er øket her, siden kongen har en sommerbolig i denne byen. Ta med en del antiseptiske servietter, er ikke alltid så bra hygiene på bensinstasjoner osv om du bare må springe inn på do... Anbefaler flysokker. Det er mange timer i fly. prøv også å kom deg opp og gå minst en gang i timen. Spis bare isbiter som er laget på hotellet, eller som er runde med hull i .De er laget på fabrikk. Drikk bare flaskevann, anbefales å også pusse tennene med flaskevann. Ellers er den maten som lages på hotell stort sett bra. Bør unngå iskrem og kylling.. Vi ble anbefalt å ta hepatitt A vaksine. (vet ikke helt hvordan dette er for gravide,kjenner også folk som har dratt til Thailand uten vaksine..) Ellers fikk vi streng beskjed om ikke å leie bil på egenhånd..Tut og kjør mentalitet,og så kjører de på "feil side av veien".. Ellers anbefaler jeg deg om å ta kontakt med ditt lokale vaksinasjonskontor..da får du sikkert litt lesestoff:) Håper dette har vært til nytte for deg:) lykke til
SusyQ Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Snakk med legen din før du drar! Om det er trygt å dra når du er gravid kommer helt ann på hvilken del av Thailand du skal til, hvilke vaksinasjoner du trenger osv. Jeg måtte avlyse en utenlandstur (Goa) da jeg ble gravid fordi legen min frarådet meg og dra. Fikk igjen alle pengene da idet minste..
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har akkurat kommet hjem fra 2 ukers bryllups reise i Thailand. Er 21 uker på vei. Eneste vaksinen du kan ta, er drikke vaksinen. Denne får du på resept hos legen din. Den er forholdsvis dyr, men jeg klarte meg helt fint uten noen mage problemer. Når det gjelder mat, kan du spise alt, unntat kjøtt som ikke er ordentlig stekt, samt salat og frukt. Dette er ikke vasket godt nok, så hold deg langt unna dette. Jeg spiste vannmelon hver dag, det er en fin erstattning siden det er frukt med skall. Ellers er det veldig viktig med god håndhygiene. Det som plaget meg veldig, var varmen. Nå er det ca. 45 - 48 grader det, med en luftfuktighet på ca 90 %. Helt uutholdelig!!! Jeg plagdes skikkelig, og angrer på at vi valgte Thailand som bryllups reise. Husk støtte strømper til flyturen!!
spilloppen Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2007 Tusen takk for alle svar. Konklusjonen min er vel da og ikke spise noe som ikke er godt stekt, salat og ellers frukt og grønt som jeg ikke har skrelt eller vasket selv. Har vært i Thailand en gang tidligere, lenge siden, men da mener jeg å huske at vi spiste mye wok og det må jo da være bra!!??!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå