Gå til innhold

Dere med astma barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på snart 3 år har hatt diagnosen astma siden han var 6 mnd. Mest hatt det i forbindelse med forkjølelser.

Nå synes jeg at han har blitt verre, han blir fort anpusten når han løper og er i fysisk aktivitet..

Noen som har opplevd det samme?

Han går på flutide, ventolin og singulair...

Har også forstøver apparat hjemme som brukes hver gang det slår ut i anfall...

Noen tips eller råd? Historier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en periode her i vinter, fra mars-april og helt til nå i juni. Var hos legen med guttungen tidlig i denne perioden, men de fant ingenting galt. Var flere gang akutt med han til legen hvor han måtte puste i pariapparat. Han var også utrolig mye borte fra skolen denne perioden.

Tilslutt fikk jeg igjen legetime til han, og det ble tatt prøver som sa han hadde en infeksjon i kroppen, lungebetennelse, halsbetennelse eller noe(fikk ikke vite hva). Han fikk pencillin, og ble helt bra.

Om han har hattt infeksjonen i kroppen hele denne perioden vet jeg ikke, han får kun astma i forbindelse med forkjølelse.

Han bruker flutide og ventoline.

Han blir 7 år snart.

Skrevet

symptomene hans var

han ble fort anpusten, kunne til tider nesten ikke gjøre noe uten at han ble anpusten. Måtte be han om å ikke løpe fordi han ble så dårlig da. Han er vanligvis en aktiv gutt, så han ble jo veldig begrenset i forhold til hvordan han bruker å være.

Skrevet

dytter, vil gjerne høre om flere!

Skrevet

Har astma barn selv, og første som slo meg er at enten har han en pågående infeksjon av noe slag, eller så er basal dosen(grunndoseringen dere bruker før dere trapper opp på behandlingsskjemaet, forvalarselbehandling el.l) av medikamenter han går på for lav.

Hvis dere har mer å gå på med medisinering ville jeg prøvd å øke dosen for å se om det hjelper, og hvis han da blir bra holdt den der en stund og så prøvd å trappe ned igjen. Om han blir tungpustet igjen da øker du bare igjen. Men gjør dette i samråd med lege, og deres eget behandligsskjema.

Vi fikk for liten basaldose til å begynne med og prøvde oss frem på denne måten i samråd med lege, og vi endte med å dobble dosene før vi havnet på et trinn som var passelig for prinsessen. Går vi ned igjen, blir hun slimete og får natthoste med engang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...