Gå til innhold

Er han for gammel til å bruke smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som har "sett meg blind" på mitt eget barn og tror han er liten enda?

Har fått direkte tilbakemelding fra to vennepar med jevngamle barn (som ikke har villet ha smokk noen gang) De har mer eller mindre direkte uttalt at de reah\gerer og synes det er vemmelig med så store barn som bruker smokk.Han bruker smokk KUN når han skal sove og når vi kjører bil. Aldri ellers. Han ble 2 nå i april.

Hva mener dere om 2 åringer og smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det gjør noe jeg så lenge det bare er til søvn og bilkjøring. Hadde han hatt den hele tiden blir det noe annet for da går det utover språk osv. Jeg har aldri vært så himmla streng på det der.

Skrevet

Syns generelt ikke det er noe fint med smokk på unger, men syns absolutt ikke han er stor nok til smokk når han skal sove.

En venninnes sønn på snart tre år bruker smokk hele dagen, og det syns jeg er litt mye, det har jo med tennene å gjøre også.

Skrevet

Min datter er snart 2 og hun bruker fortsatt smokk KUN når hun sover og når vi kjører bil. Vurderer å kutte ut den kjøresmokken i nærmeste fremtid.

Skrevet

Vi har også tenkt å slutte med kjøresmokk, men har valgt å vnete til ferien er over ;-)

Skrevet

Jeg må le.....det er vel ikke gammelt. Personlig synes jeg nok at barn i 3års alderen bør slutte med smokken. Jenta vår sluttet da hun var 2 år og 4 månder. hun mistet den en tidlig morgen i do. Og hun var enig til at den kunne man ikke ta i munnen igjen. Og det ble litt spørsmål om smokken i ca 2 dager, men det ga seg utrolig fort.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe problem så lenge han skjønner at det bare er til soving... Etterhvert kan dere jo slutte med å ha den i bilen, kun når han skal legge seg om kvelden... Min gutt på 3,5 år har trengt smokken for å sovne inn om kvelden, men nå var han endelig klar for å slutte. Vi prøvde i fjor sommer også, men har var rett og slett ikke klar for det..! :-) Så ikke stress du :-)

Skrevet

synes unger bør slutte med smokk roundt 4 års alderen jeg.

mine barn bruker smokk begge to. eldste blir 4 i august, og skal gi smokken til sabeltann i sommer. yngste er 2,5 år og skal få ha den en stund til... lurer på om hun skal få gi den til julenissen kanskje jeg... hehe.. neste år eller noe..

mine banr bruker kun smokken når de sover eller hviler. eldste har ikke brukt smokken under hviling i barnehagen siden jul.

Skrevet

Mine brukte smokk til soving, frem til de var 3 år.

Smokk på dagtid er jeg ikke så begeistret for, bortsett fra til babyer.

Men gutten er din er jo bare 2 år da, så han er vel ikke for stor til smokk, hadde ikke reagert hvis jeg så ham med smokk jeg nei .)

Skrevet

Så lenge smokken brukes til de tingene, syns jeg ikke det gjør noe. Men, jeg har ei venninne, der dattera på 2,5 år bruker smokk absolutt hele tida, og det syns jeg ikke noe om.

Skrevet

Ikke for gammel da nei..

Men for hele tiden er noe annet.

Skrevet

Så lenge vennene deres ikke selv har hatt barn som brukte smokk, kan deres ikke uttalelser tas alvorlig. Et barn på 2 år er ikke for stor til å bruke smokk, og iallefall ikke når han kun bruker smokken når han skal sove eller når han kjører bil. Min 3 1/2 -åring bruker smokk, og han begynner å bli litt for stor nå, så skal prøve å få ham til å slutte i sommer. (Men syns ikke at det er noen katastrofe at han bruker smokk heller). Ikke bry deg om hva andre sier. Dette må du finne ut selv.

Skrevet

Da har jeg altså ikk sett meg helt blind :-)

Skrevet

Smokker er skikkelig ressurssvakt. Det vitner om dårlig karakter og dannelse.

Skrevet

Så lenge ingen ser, syns jeg de kan få ha smokk når de e 2 år... Jenta mi på 10mnd bruker kun smokk når ho skal sove, og på lengre bilturer... Ho har selv valgt å ikkje ha smokk på dagen, spytter den bare ut..

I dag når vi var ute på et senter, såg eg en jente på ca 4-5år som brukte smokk... Det syns eg var stygt!

Skrevet

Å herregud Damien, hva er problemet ditt?

Spurte HI om smokker var ressurssvakt?

Svar på spørsmålet eller la være å svare når du bare har usaklige kommentarer på lager.

Skrevet

Min april 2 åring bruker smokk når hun skal sove. Jeg har hørt at det er rimelig å forvente at de slutter med nattsmokken når de er 3 - 3 1/2 år.. Så jeg kommer ikke til å stresse med det før da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...