mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Har en gutt på 3,5 år som vi lenge har forberedt på at skulle gi smokken til Kaptein Sabeltann i sommer. Var der denne uken, ga smokken, og det har overhodet ikke vært noe problem å få han til å sove! Må bare få det ut, det er så herlig å være kvitt den ekle gummigreia!!! :-D
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 så bra!!!!! litt betryggende å høre.. vi skal nemlig gjennom det samme siste uka i juli... da skal gutten vår på nesten 4 år levere smokkene sine til kaptein sabeltann... spent!
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2007 Ja, gjett om vi var spente også..! Han har jo bare brukt smokken for å sovne om natta, men har vært omtrent avhengig, så vi ventet oss et rent helvete med avvenning, men neida..! :-D Og han blir 4 i oktober, så det var jammen på tide..! Hehe..! Lykke til til dere også!
Monajenten Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Datteren min blir 4 i desember, og hun er helt avhengig av smokk på natten. Har prøvd å slutte men hun blir helt hysterisk. Andre forslag? Vi bor litt for langt unna Kaptein Sabeltann:-/
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 hehe... jeg ser for meg at det kommer til å greit jeg da. utfordringa blir at lillesøstra kommer til å fortsette med smokk... hun er bare 2,5 år.. gutten vår blir 4 i august, og vi har snakka om å gi smokken til kaptein sabeltann helt siden i fjor sommer... han gleder seg veldig til å fra til dyreparken og å se sabeltann da! og erveldig instilt på å slutte, virker det som.
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2007 Dere kan sende smokken til Sabeltann da..! Så får hun bilde med en hilsen tilbake, veldig populært :-) Evt kan dere gi dem til fiskene, kattungene e.l.
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2007 Uff ja, er glad lillesøster her bare bruker tommelen! Hadde nok blitt en utfordring ellers... Ja, her var han også veldig innstilt, virket som han gledet seg til å gi dem fra seg, så det var godt å se :-) Ikke noe sørging eller noen ting, bare sååå spennende..! Puuuh! :-D
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 det går an å sende smokkene i posten til kaptein sabteltanns smokkarium! http://www.dyreparken.com/index.jsp?a=83983
Monajenten Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Oiii får hun hilsen i posten altså? Da tror jeg jammen meg at jeg skal høre hva hun syns om det forslaget;) Takk for tips! Glemte jo selvfølgelig å si at gutten din er kjempeflink!!!
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2007 TAKK! Jepp, er veldig moro, var reserveløsningen vår dersom vi mot formodning ikke skulle få dratt allikevel i sommer..! :-) SÅ kan hun henge bildet på veggen og minne seg selv på hvor flink hun har vært..! Lillemann her er sååå stolt over at han endelig er stor gutt, hehe, og gjett om mor er stolt!
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 ett annet tisp jeg fikk her om dagen er at man også kan gi den til julenissen på julaften! hehe...
eva luna Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Så bra at det gikk så greit da Har en liten en her hjemme også som er megaavhengig av smokken når han er trøtt og når han skal sove. Har tenkt å slutte i sommer her og siden bleieavvenning gikk så fint. Men han er ett år yngre enn din så kanskje det er for tidlig..
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. juli 2007 Det må dere bare se an..! Gutten min sluttet også med bleie i fjor sommer, da han var 2,5 år, men var ikke klar for å slutte med smokken da... Så helt siden det har vi forberedt han på at denne sommeren SKAL smokken ut, og det har gått helt smertefritt :-) Men det er bare å se det an, som sagt, hva som passer dere, og hvordan gutten deres er forberedt på det, det er hvertfall greit å forberede han på det litt tid i forveien..! :-)
eva luna Skrevet 14. juli 2007 #14 Skrevet 14. juli 2007 Ja vi har snakket en del med han om det, å gi den til kaptein sabeltann blant annet Men han er ikke så begeistret for ideen... Problemet er at han tygger smokkene i stykker i løpet av noen dagers bruk, og når det koster 40 kr for to smokker så sier det seg selv at det blir dyrt... så vi er litt i villrede for han virker ikke klar for å slutte, men samtidig så tygger han de i stykker med en gang, går to smokker i uken omtrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå