Gå til innhold

Har dere erfaring med stadige utslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

på urinprøvene? Er så trøtt og lei nå. Har de siste gangene, både hos JM og lege fått "kjeft" pga utsalg av sukker +2 og 3. Må gjennom masse blodprøver men disse viser at glykosen er helt normal.

Nå fikk jeg utslag av noe som kaltes glycosytter (eller noe sånnt). Dette kunne vise fare for infeksjon som går opp til fosteret. Har også hatt noe utslag av proteiner men ikke bare +1. Er i min 38 uke nå og er så lei av at der alltid er noe galt. Har bekymringer nok for den lille og er redd han vil bli diger grunnet alt utslag på sukker. Har noen erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du morgenurin, før du har spist? Jeg merket forskjell den gangen jeg hadde spist frokost først, jordbærsylt og juice... Tror det må ha vært det som ga utslag. Har ikke hatt utsleg, verken før eller etter...

Skrevet

å kanskje ikkje spise/drikke søtt kvelden før urintaking...

Skrevet

takk for svar. Har prøvd d ja. Går jo på toalettet 2 - 3 ganger iløpet av natten før jeg tar urinprøven. Den slår ut uansett. Er mest bekymret for at gutten skal bli så stor at fødselen blir problematisk. Det er jo det legen også er redd for. Skal til størrelsesbereg. på mandag og gruer meg for "dommen"

Skrevet

dersom blodsukkeret ditt er helt fint...trenger du ikkke bekymre deg, angående det med leukocytter......da skal dem dyrke urinen din...ikke sikkert det er infeksjon.......ofte er det bare sopp i skjeden.....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har fått utslag på proteiner i urinen hele svangerskapet. Har blitt dyrka MANGE ganger men det er ikke noe å snakke om. Siste gang fikk jeg beskjed om å dusje og vaske meg grundig før jeg tok testen ( hallloooo har de vært gravide før eller... stå opp om morgenen å ta seg en dusj FØR man tisser... ) ja ja. Fikk nå vaska meg på ett vis men blei utlsag likevel. Vi er vel kanskje bare noen som får utslag hele tiden ????

Skrevet

ja vi er vel kanskje det. Men å så slitsomt. Godt det ikke er for lenge igjen nå ;-)

Skrevet

Jeg har hatt utslag 3 ganger. Foerste gang var det en sterk uvi, som da ble behandlet med antibiotika. Derfor har de vaert litt ekstra obs de andre gangene ogsaa, men det har ikke vaert noe som har maattet bli behandlet. Et tips--jeg tror mine gir lettere utslag naar jeg ikke har drukket saa mye vann. Aa drikke nok vann er kjempeviktig. Pluss at det er viktig med midtstraale-urin.

Skrevet

Det med drikking av vann høres fornuftig ut. Og jeg er veldig dårlig på å drikke dette pga halsbrann. Drikker melk jeg... Opptil flere ganger pr natt. Takk for rådet, skal forsøke det imorgen kveld før timen på mandag.

Skrevet

Hei! :) Er nå i min 36 uke. Har selv hatt utslag bare en gang, L+3. Tok ny prøve, og alt var i skjønneste orden. Det som er viktig er at du drikker mye vann eller appelsinjuice, og at du tar urin om morgenen. Har også fått tips om at det er lurt å tisse litt først, så ta litt urin, og deretter tisse seg ferdig. Lykke til!

Skrevet

jeg er plaget av at det stadig kommer utflod med i urinprøven, samme hvor godt jeg prøver å unngå det.

JM sa på sist kontroll at den eneste måten å sikre seg en helt ren prøve på, var gjennom katerisering... Hjelp - det vil jeg IKKE! Da skal jeg heller sile urinen først om det hjelper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...