Gå til innhold

Gravid i uke 36 og plutselig masse vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av dagen i dag har jeg fått masse vann i kroppen, beina, føttene og fingrene.Ser hoven ut i ansiktet også.

Det kiler og klør i anklene og føttene og jeg kan ikke se anklene mine lenger og de pleier å være ganske synlie...

Kan det være farlig? Jeg hadde ikke noe i nærheten av ette forrige gang jeg gikk gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det KAN være sv.forgiftning. Ring sykehuset,du.

Skrevet

Jeg føler meg ikke "syk" ellers, men det er ekstemt mye vann.

Veier nesten 2 kg mer enn sist jeg veide meg for 2 dager siden også så jeg får vel ringe å høre med de.

Håper ikke de ber meg komme for vesla sover og jeg har ikke barnevakt...

Skrevet

Det trenger overhodet ikke være noe farlig nei :-) Det kan komme av mye rart..! Prøv å legge beina høyt..! Har du hodepine (særlig i pannen), feber, flimmer for øynene, svimmelhet eller liknende symptomer i tillegg bør du ta kontakt med føden/legen, da kan det være svangerskapsforgiftning! Jeg hadde også mye vann i kroppen mot slutten med nr 2, men ikke med nr 1 forøvrig, så det trenger ikke ha noe å si :-)

Skrevet

det var sånn det kom på meg også. og det var i den periodene du er i nå omtrent..

på meg var det ikke farlig.

men det er jo greit å ringe legevakta og forklare situasjonen. kanskje de vil ta en urinprøve og blodtrykket ditt for sjekke.... kan nemlig få svangerskapsforgiftning uten å bli syk selv..

Skrevet

Det du bør få gjort så fort som mulig, er å måle BT ditt.

Er det normalt, er det ikke annet enn "vann i kroppen".

Men hvis det skjer så fort som du sier, så kan det være sv.forgiftning.Hadde det sist, og det er skummelt. Bedre å sjekke en gang for mye.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er for deg, men sist jeg var gravid kom vannet plutselig en dag, og med vannet kom 5-6 kg også. Var ikke sv. skapsforgiftning for min del. Vannet kom i uke 37 tror jeg. Nå sitter jeg egetnlig bare å venter på vannet.. Ikke noe gøy å ha vann i kroppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...