Gå til innhold

Vanskelig å roe etter nattmåltid:(


prinsesse fiona

Anbefalte innlegg

Gutten min på 3 måneder er vanskelig å roe etter nattmåltid. Han sovner ca v 22 tida og sover til ca 3-4 tida. Før lå han i vår seng og fikk mat, men har begynt å stå opp for at han ikke skal sovne v brystet. Han virker mett og fornøyd helt til jeg legger han over i egen seng. Da skriker han seg helt bort. SKriker og skriker. Har prøvd å være vrang og la han skrike, men etter 1/2-1 time er man fornøyd. Er trøtt selv også. Tar jeg han over i egen seng, og legger han til brystet sovner han med engang. Blir dette kanskje bedre da han begynner m fastere måltider og sover lengre om natta.

 

Noen med gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så kjedelig, det høres kjempeslitsomt ut. Har han sovet i deres seng til nå? Er sengen hans veldig stor slik at han blir utrygg kanskje? Da hjelper det kanskje å bygge opp litt med tepper og gjøre plassen litt mindre, og å bruke sengehimmel. Tar han smokk? Jenta vår sovner ofte når vi stryker henne nedover fra pannen mot nesen (da lukker øynene seg) samtidig som vi passer på at smokken sitter godt i. Hvis hun er urolig holder jeg en hånd på kinnet hennes til jeg er helt sikker på at hun sover dypt. Har sengen hennes rett ved siden av vår seng slik at jeg slipper å stå opp. Hvis jeg husker riktig er ikke skrikemetoden anbefalt før babyen er seks mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vanskelig når det blir sånn, kanskje han har vent seg til å få sovne i sengen og tett inntil deg/dere? Han føler seg nok trygg inntil deg, så prøv å lag ett lite "rede" i sengen kanskje? Jeg har også begynt å legge koseklut ved siden av fjeset hennes når jeg legger henne. Det liker hun kjempegodt! Hvis hun begynner å gråte i sengen sitter jeg ved siden av henne og stryker på kinnet og trøster.

Tror de har gått helt vekk fra at man skal la barnet ligge å gråte. Det er jo den enesten måten de har å kommunisere på kan bli enda mer utrygge av å ligge å grine uten å bli trøstet. Leste også at det er i 3 måneders alderen man begynner å legge til grunn de sovevanene de får senere.

Lykket til og håper det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...