Gå til innhold

Alle dere som har blitt gravide i moden alder her inne :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere noe spesielt??

Tenker da på Solvipect hostesaft, misjonærstilligen, føttene i været så og så lenge +++

Håper flere kan svare, hvis dere husker noe da ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svart deg inne på dib :o)

Skrevet

Nei gjorde ikke noe spesielt gitt, en dag bare satt den :o) Er 33 når jeg har termin....

Skrevet

Ingen lure triks her heller. Satt temmelig raskt begge gangene. Fylte 35 noen mndr etter førstemann og blir 38 nå i høst (har termin om 4 dager) Har ikke vært gravid tidligere, så jeg var ganske overrasket over at det gikk så fort ;)

Skrevet

Vi jobba aktivt med saka i 15 mnd. før eg endeleg blei gravid med førstemann. Prøvde fotsoneterapi, healing, akupunktur, hostesaft, vitaminar, Baby-comp, hormon-krem og gud-veit-kva. Blei nesten desperat til slutt. Var så vidt innom feng-shui-læra også, og der stod det at ein skulle tenke seg at ein var den vesle babyen som sat og såg ned på oss. Babyen ville då tenke; kan eg bu hos desse foreldra? Eg såg då at vi begge jobba for mykje og på feil tidspunkt av døgnet, at vi eigentleg ikkje hadde plass til den vesle, og at eg var både fysisk og psykisk for sliten til å få baby, sjølv om det var mitt høgaste ønske. Etter femten månader vart eg altså gravid, på trass av dette, og eg har i ofte tenkt om sonen min at han har kjempa seg til ein plass her i livet. Dei første to åra har vore eit einaste langt slit, og eg lurer på om det har ein samanheng med livsvilkåra mine før og under svangerskapet.

Eg fekk førstemann då eg var 36, andremann då eg var 37, og det såg ut til at vi skulle få den neste då eg var 38. Har akkurat hatt ein SA, og skal til utskraping i morgon. Håpar inderleg vi greier å lage ein til etterkvart.

Skrevet

HEI!

Eg kasta ppillene når eg var 33, blei ikkje gravid og etter 2 år gav me opp, slutta rett og slett å tenke på det. 1 år seinare vart eg gravid. Har aldri brukt nokre spesielle tiltak. No når sonen vår var nett fyldt 2 vart eg gravid att og det med ppiller til og med. Eg har inga forklaring naturen er berre rar!!

Skrevet

3-4 år uten prevensjon resulterte ikke i baby for oss. Vi oppsøkte hjelp ved sykehus. Hadde forundersøkelse av sperm og eggstokker, for å så få konstatert at det ikke så ut til å ligge fysiske hinder i veien. Så forsøkte vi å slappe av, snakke om det herlige egoistiske livet vi kunne fortsette å leve uten barn. Og kose oss (Ikke alltid like lett!). Neste skritt ville vært å undersøke egglederne, men det er ett større inngrep, i narkose.

Samleie på rett tid (fikk dette nøyaktig konstatert etter UL av eggstokker), og råd om sex annenhver dag i denne perioden hjalp nok noe.

Da vi endelig ble gravide var det et drøyt år siden vi begynte utredning.

Nummer to satt på andre forsøk!!!

:)

Skrevet

Hei! :-)

Nei, vi gjorde ikke noe spesiellt!

Brukte EL tester og fant EL, og hadde sex hver dag til EL testen var positiv!

Lykke til! :-)

Skrevet

Eneste var at jeg lå hele natten etter sex uten å være på do! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...