Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi miniform til babyer selv om man ikke har fått "diagnosen" kolikk, men har et barn som tydelig har luftsmerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det! Det er bevist at Minifom inneholder mye parabener som er strengt anbefalt å ikke bruke i barneprodukter..! Prøv å lage sukkervann selv, og gi med teskje..!

Skrevet

Syntest mammamia gikk litt hardt ut. Helserådet eller hva det heter fraråder ukritisk bruk av produkter som innholder ulike parabener. Og har utalt at Minfom ikke skal brukes ukritisk.

Det vil vel si at om man har prøvd det meste annet og barnet gråter av tydlige smerter så kan man vel bruke minifom for å komme over den verste kneika.

Itillegg så er minifom et produkt som har vert på markedet i over 30 år, så det er ikke noe som ikke er utprøvd. Og det er heller ikke påvist at det er hormonforandrende hos mennesker, selv etter 30år.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gi babyen et par t-skjeier med fenikkel-te før du prøver minifom.

Sannsynligvis ville ikke Minifom være tilsalgs i Norge om det var så sinnsykt farlig...

Hva er egentlig parabener?

Skrevet

Parabener er stoffer som kan være sterkt hormonforstyrrende (dvs. kan føre til nedsatt sædkvalitet hos menn og problemer med barnløshet senere) og allergifremkallende... Les mer på www.matportalen.no og www.gronnhverdag.no.. De verste er propylparaben og butylparaben... Det er ikke sinnsykt farlig, men det er frarådet å bruke det, så lenge man kan prøve andre ting :-)

Skrevet

Barnelegen vår hadde akkurat fått et skriv om at man skal slutte å bruke minifom da vi var der sist. Nyere forskning hadde visst kommet fram til at det ikke var bra/hadde noe for seg...Sukkervann fungerte for vår lille mini:)

Skrevet

Har selv prøvd minifom, men det virker ikke så vidt jeg har erfart. Sukkervann er mye bedre. Og koster ingenting. Minifom er knalldyrt. Kamillete er også verdt å prøve.

Skrevet

Ja, det kan du.

Vår gutt slet veldig med luftsmerter, og har fått god hjelp av minifom. Sukkervann hjalp ikke i det hele tatt, heller ikke ammete.

Minifom er ikke så sinnsykt farlig som alle skal ha det til. Skulle jo tro man ga babyen rottegift omentrent, sånn som folk snakker om minifom.

(På seksukerskontrollen nå nylig, sa legen at det var helt greit å gi minifom, om han ble bedre av det. )

Skrevet

Prøv sukkervann først du..

Funker ikke det, så kjøp minifom!

Heller prøve minifom enn å la ungen ha slike smerter mener nå jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...