Ett_øyelokk.... Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Min eldste datter skal begynne på skolen nå til høsten, og hun hater å gå i regntøy.. Kan jeg heller kjøpe goretex eller bergans yttertøy til henne? Er det like vanntett som regntøy? Og det er vel mer slitesterkt.
mammmamia ** Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Tja, det kommer an på... Det er ikke like vanntett som regntøy nei, men puster bedre og er mye bedre å ha på, så du kan jo prøve og se..! Om det ikke funker så kan du kjøpe et sett regntøy :-) Reflex sitt er knallbra, veldig slitesterkt og mykt og godt :-)
Katja Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har allværsklær fra Skogstad til mine skoleunger, det holder vannet ute like godt som regntøy. I tillegg er det pustende, så ungene ikke blir klamme. Det er bedre å røre seg i (syns jeg) og det er mer slitesterkt. Og faktisk blir det ikke mye dyrere enn regntøy. Allværsjakke har vi uansett her i Trøndelag, pga været, og da er det bare å kjøpe bukse til.
Katja Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Goretex er i allfall like regntett som regnklær, så lenge man impregnerer det med jevne mellomrom.
AneB Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Har Bergans med Dermizax (stoffet) til meg sjøl, og er suuuperfornøyd! Det erstatter ikke regntøy på lang sikt, men hvis man er flink å ta vare på det så er det vanntett leeeenge!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Det er faktisk mye bedre enn regntøy ja... Du ser det at regntøyet blir klamt og dermed vått inni uansett...
AneB Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Kommer litt an på regntøyet det, da... Jeg har Bergans superlett regntøy, det blir ikke klamt. Kan jo ikke bruke allværsjakke om sommeren når det er varmt, men regner.
Katja Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 AneB Hva bruker du da, regnklær? Jeg bruker min allværsjakke året rundt, har ikke egen regnjakke. Men her i Trøndelag er det sjelden det er supervarmt når det regner da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå