Gå til innhold

Kvalme ved kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert fått flere og mer merkbare kynnere. Går ut fra at jeg sikkert hadde dem tidligere også, men med unntak av de tre ukene jeg hadde UVI har jeg ikke merket noe til dem (da strammet de til gjengjeld på en veldig merkbar måte!)

MEN. Nå i det siste har det som sagt tatt seg opp. Jeg er 36+1, og den siste uka har jeg kjent kynnere som virkelig knyter seg sammen helt i toppen av livmora. Og mens det står på: KVALME!

Er det normalt? Burde jeg tenke på å kontakte JM angående svangerskapsforgiftning, eller er det bare modning? Eller bare vonde kynnere?

Jeg er litt .. usikker. Om jeg har hatt mange slike i løpet av dagen, ligger jeg om kvelden og har mensvondt. (Man tenker jo sitt..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Tror nok ikke at du trenger å uroe deg, jeg har slitt med sterke kynnere i litt over 2 mnd`er nå, og det er slik jeg føler det hver gang. Jeg blir veldig kvalm, og småsvimmel og får litt problemer med å puste når jeg får kynnere. Varer ikke i mere enn ett par min om gangen disse unegahelighetene, men det er veldig ekkelt når det holder på.

Har snakket med jordmor om dette og hun sier at det er en del som sliter med slike plager når man får sterke kynnere.

I mitt tilfelle så har jeg ikke tatt så mye på vei for dette siden det har pågått i litt over to mnd`er og pjokken fortsatt holder seg inni her ;-)

Jeg vet ikke helt i ditt tilfelle, siden du sier at du ikke har hatt slike plager tidligere, og at dem først har kommet nå i det siste.

Jeg hadde nok tatt en prat med jordmor eller lege, sånn for sikkerhets skyld. Men regner ikke med at dette er noe å uroe seg over.

Det er desverre ikke noe man kan gjøre for dette heller, man må bare puste seg sakte men sikkert gjennom disse vondtene når dem kommer.

Ang svangerskapsforgiftning, så har jeg ikke hørt noe om at kvalme ved kynnere skal ha en sammenheng med svangerskapsforgiftning.

Uansett, masse lykke til videre :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

I 2. trimester hadde jeg kynnere som pressa så sinnsykt i magen at jeg blei kvalm...var ofte jeg spydde hvis jeg hadde en kynner!:-/ Kjente dette helt opp til rett under puppene selv om livmora ikke var så stor da...kom press på magesekken og sånn.

Skrevet

Takk for svarene :)

godt å høre at det er normalt, tross alt!

Jeg har bare aldri blitt sjenert ved kynnere før.. så det er liksom helt nytt for meg at den skal knytte seg så hardt og gjøre meg så uvel.

Håper ikke det betyr at jeg kommer til å kaste opp hele fødselen igjennom! :-S

I dag har det vært helt ekstremt. Har holdt på hele dagen. Har ikke tatt tid eller noe, siden det er så svake smerter, og de kun sitter i magen.. Men stopper det ikke til i morgen, så kan det hende jeg begynner å vurdere å ta frem klokka.

Skrevet

Og jeg som bare trodde det var meg..... :-) Får forferdelig hjertebank også, og skikkelig knyting nederst i magen.

Har dere masse liv stort sett hele tiden??? Det er helt harabald her nå, og har vært det siste halvannen måned. Er 30 uker....

Skrevet

Jeg også får hjertebank, og til dels nesten pustebesvær i forbindelse med hjertebanken. Dette har gjort meg litt nervøs for fødselen.. Er redd for at jeg ikke skal klare å trekke pusten skikkelig, om det fortsetter slik.

Min er litt for stor til å være en skikkelig fotballspiller lenger. (Eller.. Jeg er ganske lav og alt da.. Så jeg mistenker at det raskt ble lite plass til mageminin...) Men magen bytter form minst to ganger i timen. Ganske jevnt med bevegelse.

Bevegelsene fra baby er forresten utrolig travle når kynnerne virkelig slår inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...