Gå til innhold

Hjemmelaget likør


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oppskrift på en hjemmelaget god likør. Gjerne av bær eller gode frukter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... jeg lagde uten oppskrift jeg da... Blanda sprit (60%) med så mye bær og sukker jeg klarte. jeg blanda moreller og blåbær og brukte brunt sukker, noe som ga en deilig brent smak som ikke var for søt. lot det stå lenge:)

Skrevet

jeg har aldri laget likør selv, men har planer om å gjøre det i sommer. Oppskriften jeg har fått er ganske enkel:

Fyll et norgesglass m bær

Hell oppi sukker helt til topps

Hell oppi sprit til topps

Rist litt, og sett liksøren på lagring.

Snu glassen en gang i uken.

Ferdig etter 3 mndr.

 

Her kan brukes blåbær, kirsebær, krekling, bringebær, moreller...rips er visst veldig godt. Slipp fantasien løs:)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...