Gå til innhold

Er du og barnefar enig om oppdragelsen og grensetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er stort sett enig,vi har bare litt forskjellig syn på enkelte småting:)

Han er mye mer nervøs enn meg og er alltid redd hun skal skade seg.Og han bruker ord som vi etterpå må lære henne ikke er de hun skal bruke...Men hun overlever nok;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er nok ikke enige om alt nei. Vi er uenige ang hvor mye TV titting som er ok, noe som esulterer i mye TV da jeg ikke er tilstede. Samtidig er vi uenige om dette med mat. Min samboer er generelt ikke spesielt sunn av seg, og gir snuppa mer godterier enn hva jeg synes er ok.

Skrevet

Vi er nok oogså stort sett enige, men pappan syns det er best å være litt for snill av og til....syns det er vanskeligere å si nei enn meg

Skrevet

Nei!!

Kanskje vi blir enige nå...

Mannen min har vært mye borte og kveier seg alltid veldig til å være "slem" ved å sette grenser, så han reiser jeg lager grensene jeg mener passer og han kommer jeg for å gjøre om alt...

Nå er han vekke igjen og jeg må bruke over en måned på å få igjen "disiplinen", dette er veldig slitsomt både for meg og barnet. Tror mannen min endelig har skjønt at barn må ha grenser og da har skjønt at vi burde snakke sammen om sånne ting, men at det er jeg som må bestemme mer enn han siden han er mye vekke...

Skrevet

Vi er faktisk overraskende enige... skriver overraskende fordi han har ett barn fra et tidligere forhold, og jeg slet litt med tankene mine da jeg så hvordan hun ble oppdratt... men ble gledelig overrasket da det viste seg at han egentlig ikke var for den oppdragelsen. Hadde lært av feilene sa han... og derfor er vi nå et bra team med tanke på oppdragelsen av våre felles barn.

Skrevet

Når er datteren vår bare 5 mnd enda, men jeg vet vi kommer til å få våre utfordringer. Jeg er generelt MYE strenger enn han på de fleste områder, og vi har hatt mer enn en diskusjon allrede når gjelder grensesetting :) Men vi greier nok å løse det på en tilfredstillende måte:)

Skrevet

Nei, det er vi ikke.

Vi har snakket litt om det tidligere, men jeg trodde han bare tullet, hehe! -SÅ forskjellige syn har vi på enkelte ting..!

Skrevet

Ja me er ganske enige. Eg er nok litt strengere på bordskikk og slikt, men me har diskutert på forhånd kva grenser me vil ha slik at me kan være konsekvente. Eg har ein veldig streng oppdragelse sjølv, medan han har ein mykje friare. Me har blitt enige om å være like strenge som mine foreldre, for me ser begge fordelane eg har av den kontra bakdelane han har hatt med fri oppdragelse.

Skrevet

Ja, det er vi stort sett.

Han er faktisk litt strengere enn meg når det gjelder TV og snop.

Godt at noen kan stramme opp meg de punktene, syns jeg.

Men i det store og hele om hva slags mennesker vi ønsker å oppdra barna våre til å bli, der er vi helt enige.

Skrevet

aner ikke.

Skrevet

ganske enig. bortsett fra religion. min kjære vil oppdra mini til å være kristen, å lære seg om skikkene han er vokst opp med, (svigers er SUPERkristne...) å det nekte eg på... for de skikkene er i ferd å dø ut, å vi lever ikke etter sånne selv, så skjønner ikke vitsen. det er bare fordi foreldran hannes mase, å han ikke tør å si dem imot.

men kommer ikke til å leve etter deres regler, ingen prevansjon, ingen sex, ingen tv, ingen piercinger, ikke no hårfarging, ikke no alkohol, IKKE NO GØY!!

Skrevet

Jeg har hovedomsorg, og far har lite samvær pga stor avstand, så jeg bestemmer hvordan ting er og blir, og han finner seg mer eller mindre i at mine regler er de som gjelder.

Skrevet

Vi har like verdier. Og hvis en sier nei, sier også den andre nei. Er vi uenige om noe, prater vi om det. Men vi endrer ikke svaret. Nei er nei, ja er ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...