Gå til innhold

Er så fortvilet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært 50% sykemeldt i 3 uker nå pga sterke belastningssmerter i bekkenet.Er 29 uker å har en jobb der jeg må stå masse.Er ikke den personen som legger meg ned å syter å synes synn på meg selv.Det 10 år siden jeg var sykemeldt fra jobben sist å går allltid på jobb selv om jeg er syk hvis ikke får jeg skikkelig dårlig samvittighet overfor de andre på jobben.Nå på mandag skal jeg til legen for å fortelle hvordan det går å jeg føler ikke ting er blitt no bedre.Men problemet er det at jeg har en samboer jeg ikke føler forstår alvoret.Han mener jeg kan gå å på jobb å gjøre noe annet som rydde eller sitte ved disken.Rett å slett bare være der for arbeidsgiver sin skyld.Tror legen kommer til å sette meg på 100% sykemeld. da hun ville sette meg ned i mere enn 50% sist.Har skikkelig dårlig samvittighet hvis det skjer selv om jeg føler jeg kunne hatt godt av det.Hva skal jeg gjøre??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en sykmelding med god samvittighet!! Det er ikke ofte du er gravid, og det er ingen som takker deg for at du presser deg. Du må ta vare på din egen kropp, både for din og babyen sin skyld. Samboeren får det heller ikke bedre hvis du har mye vondt!

Sjøl har jeg vært sykmeldt siden midten av mars pga mye kynnere og vondter. Er heller aldri borte fra jobb til vanlig, og hadde mye dårlig samvittighet i starten. Nå er jeg veldig glad for at jeg har kunnet gå hjemme og slappe av nok til å nyte svangerskapet til tross for komplikasjonene jeg har hatt.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Ta med deg sambo til legen.

Mannen min var med meg på alle kontroller i starten.

For det første var det kjekt for han å høre hjertelyden osv. For det andre så fikk han høre tingene fra legen/JM ikke fra meg og fikk en større forståelse for ting.

Bekkenet er ikke noe å tulle med. Det er J... vondt og min erfaring er at om jeg belaster mer blir det værre. Du skal liksom eksistere gjennom hele svangerskapet og etterpå.

Det er ikke sikkert at det er noe bedre for arbeidsgiver at du er på jobb heller. Gjør du "ingenting" når du er der er det like greit å være borte.

For din del så kanskje du kan klare å jobbe f.eks 20 % sånn at du kan komme deg ut og treffe litt folk og føle at du er litt med enda ???

Jeg har jobbet bare mindre og mindre... nå er jeg 90 % sykemeldt ;)

Skrevet

Jeg har slitt med bekkenet i alle mine tre svangerskap, og i de to første pushet jeg meg altfor mye bl.a. pga manglende forståelse fra lege og familie. Resultatet ble bare at det tok flere år etter fødsel før jeg begynte å bli noenlunde bra igjen. Denne gangen har jeg tatt mer hensyn til det og har vært sykemeldt fra påske. Jeg ble veldig deprimert først over å måtte gi meg i jobb så tidlig, og hadde kjempedårlig samvittighet, men vet samtidig at det var det beste jeg kunne gjøre for meg selv.

Lykke til og ta godt vare på deg selv!

Skrevet

Takk for god støtte.Føles litt bedre å høre det fra andre.Det er liksom sånn at sier du at du har bekkenløsning så tenker mange det at man syter for at en ikke gidder.Men hva med oss som faktisk sliter med dette...Skulle nesten ønske dat var noe annet ,så man kanskje hadde blitt trodd.Synes nesten det er pinlig å si grunnen å vil heller si at det er noe annet som feiler en.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det! Det er stort sett de som selv har slitt med bekkenet som skjønner hva det går i, og lite forståelse å hente fra de andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...