Gå til innhold

Har endelig fått vårt etterlengtede baby:)


sunlight- ny baby i september

Anbefalte innlegg

Tirsdag 3.juli gikk vannet kl.20.00, og ettersom hode var knapt festet, ringte jeg føden. Fikk beskjed om å komme innen en time. Da vi kom var det ingen antydning til rier, så etter rutinekontroll, ble vi sendt hjem. Ettersom vi bor i nærheten av sykehuset valgte vi å gå hjem, istedenfor å vente på drosje:)

Det var ganske lurt (?) for etter en halvtimes tid kom første rie. Dette var ved ett- tiden natt til onsdag. Ettersom jeg var førstegangsfødende regnet jeg med at det ville ta sin tid til riene ble regelmessige, men etter to timer var de regelmessige med 60 sekunder pr rie.Kvart over fire ringte jeg på nytt til føden, og fikk beskjed om å komme om en times tid tslik at riene skulle vare i 90 sekunder, men om jeg ville kunne jeg komme før. Klokka fem varte riene fortsatt 60 sek og det gjorde vondt så jeg ville på sykehuset for å få smertelindrende. Halv seks kom jeg inn på sykehuset. Jordmoren trodde det var full åpning, men det var nok jeg som var altfor anspent og det viste seg at det var 7 cm. Fikk beskjed om at ved evt. en ny fødsel, må jeg komme tidligere.

For å gjøre historien kort, fikk jeg ikke noe smertelindrende før ved ni tiden og det var spinal:) Det gjorde veldig godt. Riene var der fortsatt, men jeg merket ikke noe til dem på godt over en time. Etter den timen begynte pressriene å komme, Men ettersom lillegutt lå feil med hodet sitt, endte det med akutt keisersnitt. Tror nok samboeren min hadde det værst rett før og underveis ved keisersnittet. Jeg fikk ikke med meg så mye for da var jeg totalt utslitt og hadde mer enn nok å prøve å presse helt til de sa stopp.

 

Husker jeg ble kjørt det til operasjonstuen, og fikk en maske over nesa og skulle si personnummeret mitt. Da jeg våknet opp, fikk jeg se samboer og lillegutt som ble lagt på brystet mitt. Samboere har filmet dette øyeblikket og de første to timene med lillegutt som han hadde. Det er like rørende å se hver gang:)

 

Alt endte godt:) Lillegutt var 3480 gram og 50 cm lang. Vi ble på sykehuset til og med mandags formiddag. Jeg er svært fornøyd med oppfølgning av sykehuset og atr vi ble så godt ivaretatt. Barseltårer på fredag, men nå er alt godt. Vi har nå vært hjemme noen dager, og begynner å bli godt kjent med den lille prinsen vår.

Ønsker alle julidamene lykke til med siste innspurt:) Det er verdt alt sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulera ¨så masse med guten:) Litt misunnelig på alle som har fått ut gulla sine, men er heldigvis snart min tur og:) (ks 30.juli) Kos deg masse med prinsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...