Mandragora Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Er det mange her som har laget sanger til dåpen ? Eller er det ikke nødvendig?
VinterSol+2 Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 nei. har ikke taler eller lignende i dåpen heller. seremoni i kirken-spise middag hjemme for nærmeste familie og faddere (enkel middag-lapskaus) og så kaker for de som vil (åpent hus) etterpå. vi har iallefall ikke noen tradisjon for fester ala bryllup ol til dåpen..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Vi hadde ingen sanger, men moren min som var gudmor holdt en nydelig tale for sitt første barnebarn:o)....men nå kommer jeg fra en "tale-glad" familie da...hehe..
hit og dit Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 I familier der sang og musikk ikkje er vanlig kan slike ting berre bli krampaktige og legge ein dempar på stemninga. Då er det betre å sløyfe dei.
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Vi har ikke sang. Men vi er ganske laid-back i stilen i dåp da. Buffet, ikke bordkort osv... Liker bedre en avslappet atmosfære og skal bare ha nær familie der. Men jeg har tenkt å lese et dikt! Men det blir jo personlig. Hvis du har en fin sang og det føles naturlig, ville jeg sunget. Men ellers kan det bli litt krampeaktig, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå