Gå til innhold

Bading av baby=tortur av baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang vi skal bade jenta vår hyler hun som en gærning, og ser på oss som om vi torturerer henne. Noe som resulterer i at vi rett og slett kvier oss for og bade henne....Nå bader hun kansje 1-2ganger i uka, og det er alltid like forferdelig....

Føler at vi har prøvd det meste, synging, leking, våt stor klut på magen så hun skal føle seg trygg. Hun er aldri blitt brent og vi er alltid nøye med hvor varmt vannet er, bruker alltid tempraturmåler. Nå ligger hun i et sånn badesete, men vi har prøvd uten også....

Vi vet ikke hva vi skal finne på nå.....

Kansje vi får begynne og bade henne vær dag til hun blir mer vant, men samtidig vil jeg jo ikke gjøre det heller for hun gråter jo så sårt....Og hun er sikkelig dramatisk også....store tunge tårer som fosser nedover kinnene hennes, mens hun ser på oss som om vi har forådt henne....hoff.....Så gråter hun ennå 15 min etter at vi har tatt henne opp og pakket henne inn i håndklær.....

Hun er foresten 10mnd gammel......Noen ideer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OI denne skulle inn på småtroll....sorry...

Skrevet

kanksje hun liker å dusje sammen med dere i stedet for?!

Skrevet

må være frustrerende.

har du prøvd med varmere vann ? sønnen min vil ikke bade hvis det ikke er godt og varmt (en god del varmere en 37) hylte bare når vi hadde kroppstemperatur. de tåler varmen når de er 10 mnd,

ellers så pleier jeg å ta han med i dusjen når jeg dusjer...det er helt topp her i huset :)

Skrevet

Det er ikke for kaldt vann da???? Begge mine to ville ha kjempevarmt vann når de var små. Badetermometer var ingen vits i å bruke da ble vannet alt for kaldt.

Skrevet

Sliter her også med minsta på snart 3 mnd...så jeg fant ut at hun er roligere når jeg tar henne med meg i dusjen ( passer på at dusjstrålen er myk)...så slipper vi ramaskrik..de minste trenger ikke såpe på huda uansett i følge helesøster..så rent vann i dusjen er best uansett. Jeg dusjer med henne 2-3 ganger i uka..og da er hun helt rolig. Prøver jeg å bade henne er det hyl og vræl..slik var søsknene også til de var nærmere 1 år....da syntes de pluselig det var topp å bade i stampen.

Skrevet

Okey, kansje vi skulle prøve og dusje alle tre ilag så får vi se åssen det går:)

Skrevet

Er de varmt i det rommet dere bader henne i? Vil hun ha varmere vann? Kaldere vann? Bare bade føttene til å begynne med? Dusje istedet? Er vel kanskje ikke alle barn som liker bading til å begynne med. Lillegutt vræla bare i begynnelsen, men nå elsker han bading.

Skrevet

hva med å bare ha bittelitt vann i karet, og bare leke/plaske oppi dær, la henne omså ha en t sjorte på så hun ikke fryser. Er det et stort badekar? kan hende det er skummelt med det store karet. Prøvd å bade sammen med henne?

Eller ha henne med i dusjen, lillemor elsker å sitte på gulvet i dusjen å leke mens vi dusjer. Har stortsett bare dusjet siden hun var bitteliten. Har så lite bad at det ikke er plass til at badebalja står permanent inne på badet, så det blir liksom til at vi glemmer den.

Skrevet

Om dere bader henne i badekaret, så kan det hende at hun syns det er for stort, og at hun mister kontroll. :)

Skrevet

vi hadde grining ved bading helt til vi begynte å bade henne i bøtte! det syns hun er nydelig, og kan bade leenge!

:)

Skrevet

Strengt talt må dere jo ikke bade henne og uansett er jo 1 gang i uka mer enn nok...de fleste bader sine babyer for mye. De blir jo ikke møkkete akkurat. Jeg ville bare vasket henne og ventet med badene i noen uker, sånne ting kan plutselig snu:)

Skrevet

ja, du trenger jo ikke bade så ofte:-)

vi bader henne vel et par ganger i uka nå, men som sagt, syns hun det er veldig deilig nå som vi har begynt å bade henne i bøtte.

da sitter hun trangt, varmt og helt nede i vannet (holder henne under den ene armen og støtter hodet med armen) og det ligner visstnok på hvordan det er å ligge inne i livmoren.

trygt og godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...