Gå til innhold

Nesten bare spark nederst i magen..


Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

JM sier at babyen ligger med hodet ned, men jeg kjenner nesten bare spark nede ved hoftebeinet på den ene siden.

Lenger oppe, der jeg innbiler meg at beina må være, er det nesten ingenting.Antagelig er det sånn fordi babyen hele tiden har ligget med ryggen ut så den for det meste sparker meg inn i magen og der ligger morkaka. Men vet jo ikke. Flere som har det på samme måten ?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også spark fra midt på magen og nedover og mye på siden (=ubehagelig). Antar at det er trangt om plassen etterhvert og det trenger jo ikke være føttene vi kjenner heller, men kanskje en arm eller en skulder?

 

Satser jo på at lege/jordmor må klare å kjenne om det er hodet eller rumpa som er ned ;-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Satser jeg på også... at de kjenner forskjell altså ;)

Skrevet

Jeg kjenner spark bare nederst i magen, og bevelgelser eller "ormen" som jeg kaller den øverst på magen.. Bebien min ligger i seteleie...

Skrevet

Jeg har mange spark ned mot blæra for tia. Lurer også litt på dette her..Skal på ultralyd på mandag for å sjekke om han ligger i seteleie. Jordmor var 99 % sikker på at han ikke gjorde det..

Skrevet

min ligger også med hodet ned,men kjenner mest spark nede på ene siden..men legen sa det er faktisk beina og armene...ligger jo veldig sammenkrøllet

 

Skrevet

Hei!

Fikk følgende informasjon av jordmor sist jeg var hos henne. Har barn som ligger i seteleie.

 

Kjenner man masse spark neders i magen under navele er det i utgangspunktet seteleie. jeg ville merke når barnet snudde seg ved at sparkene kom oppe med ribbebeina. Etter hvert som barnet vokser vil det være mindre plass der, og da vil man kjenne bevegelsene som noe dytter ut og trekker mot seg. ikke de kjempe sparkene som gjerne for noen uker siden.

 

jeg er 36 uker på vei og barnet ligger fremdeles i seteleie, og kjenner de største sparkene og bevegelsene under navelen. Jeg kjenner litt mindre bevegelser over navelen når hun flytter på hodet og beveger på armen.

 

Men det er enda tid til å snu seg, jeg skal på kontroll på kk den dagen jeg er 37 uker på vei, for sikkerhetens skyld tilfelle hun ikke vil snu seg til fødselen.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Huff håper ikke JM har tatt feil og det egentlig er seteleie. Er i uke 36 nå så hadde vært kjekt om den lå riktig vei ...

Ja ja. skal på ny kontroll på onsdag, og det hos en annen JM pga ferie så da får jeg se hva hun sier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...