Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Hvordan er besteforeldrene? Her vil ikke besteforeldrene kjøpe noe siden vi må det meste fra før av. Men det er jo mange år siden. Sitter ikke med alt nå. Blir litt skuffet.
pandabjørn Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 regner med at mamma kommer til å kjøpe litt inn til tulla som klær, og kanskje litt utstyr.. men av svigers så får vi kanskje et klesplagg.. da vi skulle ha Sander så fikk vi 10.000,- + masse klær av mine foreldre av svigers fikk vi 2 sett med klær... tror nok jeg også hadde blitt skuffa om ikke vi hadde fått noe av mine foreldre. Greit at vi ikke får så mye av svigers siden de ikke har så god råd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Nei å svigersen din mas@nder får jo ikke ligge over eller bruke vaskeklutene dine!!! Hadde jeg vært de hadde jeg ikke gidd deg en dritt!!
Miamamma Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Vi regner med å må kjøpe noe nytt også; det blir 5 år siden forrige og noe har vært utlånt og blitt relativt utslitt... Kan dere ikke spørre dem om bidrag til noe konkret; da er det både lettere å gi og vanskeligere å si nei (synes jeg i hvert fall). "Kan vi få 1000 kr som vi skal bruke til å kjøpe ny vogn?" Det vil nok alltid være litt forskjell på besteforeldrene; de kan ha ulik økonomisk situasjon og ulike "standarder". TRor nok at foreldrene mine vil bidra mer enn svigers (denne gangen også...).
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Forventer dere virkelig at besteforeldrene skal bidra med så mye da? Jeg venter min første og vet at mamma har strikket mye til oss allerede og noe mer forventer jeg ikke hverken fra dem eller svigers. Masse oppmerksomhet og tid sammen holder i lange baner. Penger til utstyr har vi spart til selv og synes ikke det er naturlig at andre skal betale noe så lenge vi er voksne og har to jobber.
pandabjørn Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Herregud så tåplig av deg å være anonym..... ikke klarer du å skrive nicket mitt riktig heller.......er du kanskje ordblind stakkar!
mylittlecat Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Jeg forventer ingenting av besteforeldrene, jeg. Eller jo, hadde vel blitt skuffet om ikke vi hadde fått en liten ting, som en blomst eller et lite plagg til babyen. Det har vi jo fått før, men ting til flere tusen kroner....nei!
Feliz31 Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 jeg forventer jubel og glede over å ha fått et nytt barnbarn, en blomsterkvast eller et plagg til babyen, men at de skal være med å betale for utstyr som babyen trenger, forventer jeg abikksolutt ikke. Men at de viser engasjement og interesse er forventet!! - men ikke i form av penger og ting
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Vår første var mine foreldres første barnebarn, og vi ble veldig glade da de erklærte at de skulle spandere barnevogn! Supertakknemlig for det, hadde ikke forventet det i det hele tatt! De av mine søsken som senere har fått barn har også fått velge seg en ny vogn, og det holder. Må nok pent ta i bruk den "gamle" til jul ja, men den er da også nesten like fin... (selv om jeg jo har forelsket meg i en Easy Walker da...) Fra svigers fikk vi mange mindre gaver, men siden vi ikke ser de like ofte så vanker det ofte noen nye plagg om vi er på butikken sammen eller en leke til jenta vår. De hadde da også en del barnebarn fra før av, og så vel at vi ikke hadde akutte behov for noen ting, da vi begge hadde greit betalte jobber. Enig at det gjerne er lettere å ymte frampå om støtte til en spesifikk ting som dere tydelig trenger, så får du heller være glad for det de evt har mulighet til å gi dere. Selv ville jeg nok helst hatt et gavekort på barnevakt f.eks?? De er de beste til det, stoler ikke på trillepikene i gata om vi skal bort... ;-)
akasie timotei Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Da vi skulle flytte hadde jeg plassert endel ting i garasjen til mine foreldre for å hente dem dagen etter, i neste flyttelass. Det ble ikke nødvendig, for da hadde min særdeles hjelpsomme far kjørt alt sammen på bossdynga i mellomtiden (det var en misforståelse, han trodde at han hjalp oss veldi stakkar)og der, iblandt disse tingene befant alle babyklærne fra 0-2 år. Nye fine klær og en masse som folk hadde strikket.....KNURR!!! Så dere kan vel gjette hvor klærne forventes å komme fra denne gangen..........
*Vetlis* Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Mamma har veldig lite penger, så forventer ikke noe særlig av henne. Pappa's dame er vel litt gnien så tror ikke det blir rare greiene der heller. Men svigers kommer nok til å stille opp litt vil jeg tro? Men forventer ikke noe. Klarer fint å kjøpe det jeg vil ha selv :-)
Neetamor-mednyspire Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 fikk det meste av mine foreldre da jeg fikk mi første, seng,vogn,bilsete,klær å stellebord.. så denne gangen forventer jeg ikke noe! føler at de har bidratt med mer enn nok-selv om jeg må ha det meste nytt 4 år siden sist og ikke alt man sparer på.. men jeg forventer ingenting-vil gjerne handle litt selv å-da får jeg jo alt jeg har sett meg ut=)
twoboys & a girl Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Vet ikke hvordan svigers blir, men mine foreldre vil ikke være til noe særlig støtte verken økonomisk eller tidmessig. Dette er nr to, og søstra mi venter sin første. Litt trist å vite at foreldrene mine ikke blir å bry seg så mye. Men men ikke noe å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå