Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Snuppelupp er 7 mnd og jeg har ikke nattlys på rommethennes på natten. Det blir ganske bekkmørkt ut på kvelden. Tenker selv over når jeg var redd for mørket når jeg var liten. Har dere nattlys på ?
Gravenstein Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Nei, ikke til noen av barna. De er ikke redde og har aldri ønsket å ha lyset på.
Gårdsspire Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 ja jeg har det på rommet til lillegutten, siden han er så liten ( 6 uker ) så er han oppe noen ganger på natten enda, og da er det så godt for meg å ha litt lts så jeg ser hvor jeg går hehe.. det er så vondt å tryne i teppekanten.
VinterSol+2 Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 nei. snuppa sover på rommet vårt enda, da hun bare er 3 uker gammel. men jeg har en svak lampe som jeg skrur på når hun skal ha mat, osv. ikke presenter mørket som noe skummelt for barnet ditt du, så slipper du kanskje at han blir mørkeredd..så får du heller gå til anskaffelse av nattlys om han skulle finne det ut selv..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Nei, ikke nattlys på her...gutten min er snart 1 år. Tror at hvis du venner babyen din til lys, så blir babyen din automatisk redd hvis det en gang ikke er lys. Er de vant til å sove i bekkmørket, så er de vant til det...så her er det bekkemørkt. Men blir han redd for det en dag, så vurderer jeg det selvfølgelig. Men jeg skaper ikke en redsel som i utgangspunktet er der. Vi har hatt bekkmørkt fra dag 1. Det er jo det de er vant til etter 9 mnd i bekkmørket i magen ;o)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 jeg mente....skaper ikke redsel om i utgangspunktet IKKE er der.... )
rødhette* Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Nei. Vil ikke venne han til det. Mulig at frykten for mørket kommer seinere, men da vil han nok si fra. Foreløpig bryr han seg ikke om det, og tror nok han sover bedre når det er mørkt.
AneB Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Nei, ingen nattlys her. Frykt for mørket er innlært og ikke naturlig, la oss håpe barna våre slipper det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå