Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Da skal vi bevege oss over til Din baby ! Jonas kom til verden mandag 9.juli. Han er oppvokst på jordbær og fløte mens han lå i magen, og veide 3980 gram da han blei født, 1 kg mer en storesøster gjorde da hun kom til verden for ca 2.5 år siden ! Han var 52 cm lang, og selvfølgelig verdens nydeligste ! Omtrent slik gikk det til: Fødselen gikk veldig fint, mye murringer og "tøyserier" fra 05.30, til ca 11, deretter gikk det flott fremover, riene kom godt i gang. Vannet gikk kl 14 ca, med et "smell", blei litt redd, for det gjorde veeeldig vondt, men roet meg ganske raskt igjen når jordmor kom på plass og forklarte. Hadde da lystgass som smertestillende. Jonas hadde bæsjet i fostervannet, så han blei satt på ekstra overvåking, med sånn "elektrode-dings" på hodet. Han hadde det flott i magen hele tiden, sov endel. (Noe jeg var glad for, for hver gang han beveget seg gjordet det kjempevondt !) Riene ble etterhvert tette, og veldig vonde, så jeg spurte etter epidural. Fikk satt epidural ca kl 16-17 en gang (husker ikke helt ;-) , Oh.. takk gud for epidural !!! Den gjorde resten av fødselen til en langt mer hyggeligere opplevelse ! Fikk slappet godt av, og hentet nye krefter. Godt at kroppen kunne jobbe "på egen hånd". Litt før kl 19 begynte pressriene, og han blei da født kl 19.28. Ikke til å legge skjul på at det gjorde kjempevondt da han kom, men jeg visste jo at det var like før, noe som gav ekstra energi til å presse. Alt i alt var det en flott fødsel. Jeg har nevnt her inne tidligere at min stemor er jordmor på sykehuset "mitt", og hun var med på fødselen, som min jordmor, noe som gav meg kjempestor ro på at alt skulle gå bra. Hun fortalte hele tiden hva som skjedde, og gav meg den informasjonen jeg trang. Fikk klare beskjeder om nøyaktig hva jeg skulle gjøre, noe som lettet både min og hennes jobb ! Samboer var også med selvølgelig, og han var kjempeflink til å holde og stryke på meg gjennom riene ! Vi fikk komme inn på barselhotellet, og koste oss der i 3 dager før vi reiste hjem på torsdag formmiddag. Lykke til til dere som er her inne, som snart skal i "ilden". Vi sees inne på DIB. Sommerhilsen fra Lilel Panda som nå har 2 flotte barn !!
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Gratulerer så mye! Kjekt å høre at alt gikk så fint! Håper det snart er min tur nå;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå