Gå til innhold

Jeg er glad vi har stor takhøyde i heimen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her snakkes det om halvsøsken og stefamilier osv i dag ser jeg:)

Jeg skal snart føde en "halvsøster" til stesønnen min. Jeg er faktisk så optimist at jeg tror det kommer til å bli et utmerket forhold, selv om gutten er 7 år. Vi vet at de neppe kommer til å bli veldig nære lekekamerater, men kanskje de kan få et så godt forhold at de alltid vet at de har hverandre når de blir voksen? Han gleder seg uansett veldig, og er i full gang med å lage gaver til den lille. Han lytter på magen min og kikker på bilder vi finner på nettet.

Og hverken hos oss eller hos moren hans snakkes det om halvsøsken. De skal få se hverandre ofte som mulig, selv om det i utgangspunktet er annenhverhelg-samvær her. Jeg håper vi skal kunne styre unna de verste sjalusifellene, og at vi som er voksne iallefall kan legge til rette for at det skal gå så greit som mulig.

Fokuset er på oss som familie, ikke alle de tingene som kanskje kan skje fordi det er en såkalt nyfamilie.

Vær kritisk til hva du selv sier i forhold til dine egne barn, dersom det er "halvsøsken" inne i bildet. For jeg tror det har enormt mye å si for hvordan de faktisk ser på sine søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...