Gå til innhold

En uke gammel og forkjøla allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg bør gjøre. Han er ikke veldig syk, bare slapp og tufs og gulper enorme mengder melk. Blir stressa, men tenker at det kanskje er litt hysterisk å ringe legevakten. Tror ikke han har feber (finner ikke det termometeret). Vil ikke ha så mye mat heller. Bare sover. Hvor lenge kan de gå uten mat? Noen gode råd til en bekymret førstegangs mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han tett i nesa da? Min baby hadde sovedager i begynnelsen, lite mat og mye søvn. Grunnen til all gulpingen er muligens fordi melka nå er kommet skikkelig i gang, men at den ikke har stabilisert seg sånn at han får litt mye. Gutten min gulper litt i nesa, sa høres det ut som at han er forkjøla.

Men selvsagt, er han syk så kan du jo ringe lege og høre om råd!

Skrevet

er veldig vanlig at de blir forkjøla etter at de kommer hjem fra sykehuset! De kommer jo hjem fra det godt beskyttede miljøet du har i magen din, og ut i verden som er full av bakterier!

Jeg ville sett det litt ann med å ringe legen.. hvis du ammer kan du dryppe noen dråper morsmelk i nesa hans..det løser opp hvis han er tett!

ellers så kan du legge ei pute under madrassen, så hodet liger oppover.. det letter også pusten ol.

hvis du føler at han fortsatt får i seg lite når kvelden kommer, så ville jeg kontakta legen!

Mange baren er "periodespisere" og spiser mye en dag, og lite neste! Akkurat det samme gjelder søvnene.. ofte annenhver dag med god og dårlig søvn!

gratulerer som mamma forresten! :o)

Skrevet

Tusen takk for gode svar Tommage og LykkeligogLykkeliten! Merker jeg ble roligere allerede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...