årets julegave Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Har hatt uregelmessige rier i snart ett døgn (3-8 min mellom), og det er VONDT!!! Noen som har tips om hvordan en kan takle dem bedre, f.eks stillinger som kan "lette litt på trykket?" Klarer i hvertfall ikke sitte... Anyone?? Hjelp!!
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 uff dette er ikke behagelig nei. Det som har hjulpet for meg i de forrige fødselene er varmeflasker. Har lagt godt med varme på mage og rygg når riene kommer og det har hjulpet litt. Lykke til, håper fødselen setter ordentlig i gang snart.!
årets julegave Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2007 Takk for tips! Har brukt varmeflasker noen timer, og det hjelper veldig. Det samme gjør samboers varme hender på mage og korsrygg! - men jammen er det ufattelig vondt likevel...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Føler meg litt dum som gir råd om noe jeg ikke aner noe om her..men har hørt at å stå på alle fire, evt med rumpa litt opp, kan "lette litt på trykket" som du sier.. Men har ikke født før, så vet ikke, da men.. :0)
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Jeg syntes det var godt å gå når jeg hadde rier. Da konsentrerte jeg meg om det i stedet for å kjenne på smertene, og samtidig kunne jeg trøste meg med at bevegelse nok gjorde fødslene kjappere og lettere, siden det virker positivt inn på åpningstid og hjelper babyen ned i fødselskanalen. Satser på å gå denne gangen også, men skal prøve å komme meg på klinikken før det er for sent. Sist var jeg så opptatt av å gå og gå, at når jeg endelig kom på klinikken tok det bare 35 minutter før babyen var ute! Lykke til!
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 På svangerskapskurset anbefalte de å bruke dusj eller badekar. De sa at mange liker dusjen bedre enn badekaret fordi man da kan bevege seg bedre og så kan strålen plasseres der man trenger den mest. Ellers så fikk også tipset om å gå og gå og gå. Ligge minst mulig. Men jeg aner ikke for jeg har aldri prøvd...
sunlight- ny baby i september Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Nettopp vært gjennom dette:) Varmeflaske, bevegelse ( gå rundt i leiligheten), puste rolig inn og ut, varm dusj. Jeg klarte ikke å ligge i det hele tatt. Så noen skrev om å ligge på alle fire, og det syntes jeg hjalp litt. Annet tips er å se på en klokke som viser tydelig sekunder, for da kan du se på den og vite at snart er rien over. Husk å pust:) Masse lykke til:) Kanskje du ser babyen i kveld?
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Massasje, varmeflaske, stå/lene deg mot noe, rugge med kroppen mens du står. Dusj, hvis du klarer det. Puste riktig. Det er de eneste rådene jeg vet har hjulpet meg sist. Lykke til!
Mariana_K Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Fikk tips av jordmor på forrige kontroll, hvor hun viste oss en øvelse som skal hjelpe.... har ikke testet den ut selv, men går ut på at du skal stå å holde deg fast/stå lent over f eks. spisebord eller kjøkkenbenken, med litt svai i knærne, og stå med bena i "hoftebredde" (ikke veldig spredt med bena...og det er viktig at du ikke spenner deg i knærne- da blir det vondere), samtidig som du vugger sakte frem og tilbake fra side til side. Samboeren din kan da stå bak deg, evt. lene seg inntil deg mens han presser ganske hardt med hendene på hver side av hoftene dine. Du kan selv justere hvor hardt som passer deg eller hvor langt opp eller ned han skal presse. Dette skal hjelpe mot smerter i bekken og korsrygg sa hun...samtidig som varmen fra hans kropp også kan lindre. Var litt vanskelig å forklare dette, når man ikke kan vise, men håper du forstod hva jeg mente :-) Det er da verdt et forsøk i allefall... Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå