Gå til innhold

Stedatteren min! ---> Kopiert fra krangle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedattern min ! NYTT 11:42 14.07.2007

Hun har kommet på besøk til oss nå i sommerferien. pga avstand er hun bare hos oss 3-4 ganger i året. Dvs hver 3 mnd eller hver 4 mnd. Da er hun litt hos besteforeldrene sine, ca 1 uke, så er hun hos oss 1-2 uker før hun reiser hjem.

Denne gangen har jeg fått inntrykk av at besteforeldrene til samboern min vil at jeg og dattern min skal reise til hjembyen min noen dager slik at hun og pappa får være alene. Det er ikke så langt å dra hjem. 3 timer i bil. Jeg ble ganske lei meg jeg.. Må jeg og min datter rømme huset liksom nå som hun er her... ? Vi koser oss alle 4. Synes det er trasi.

Hva er deres meninger ?

Overreagere jeg ?

ps : vil IKKE krangle, men anonym :/

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å se det fra din stedatters øyne. Hun ser bare sin far 3-4 ganger i året, og får aldri alenetid sammen med ham. Synes det var en god idé jeg, å la dem få noen dager sammen helt alene=)

Skrevet

Selv hvor godt man kommer overens med stefamilie, blir det aldri ens egen familie. Det er godt for barna og ha alenetid med sine biologiske foreldre som de ikke ser så ofte. Tenk på de som hver dag våkner opp med begge, de vet ikke hvor godt de har det. De som ligger hjemme i senga si, og stille savner sine foreldre, det er noe helt annet. Så kanskje bare gi dem alenetid, og om du ikke må dra, så kan du jo gi et forslag om at de to kan reise på noe sammen. Vet av erfaring at det er skikkelig stas..

Skrevet

Dette er det jo ikke besteforeldrene som skal ha noe å si på. men far og du:) Hva de evt måtte ønske er ikke det samme som hva dere måtte ønske å gjøre i den tiden han skal ha datteren.

Jeg ville gitt far og datter litt tid alene, kanskje de kan ta en telttur eller hyttetur mens hun er hos dere? Å skape et inntrykk av at hun er velkommen, og at dere kan kose dere sammen er viktig. Å måtte rømme huset er vel ingen god løsning hverken for den ene eller den andre så lenge man koser seg sammen? Det er jo slett ikke sikkert at dette er jentas ønske heller?

Skrevet

syns det hørtes ut som en fin ting jeg,at hun får vært litt samme pappan sin i fred.. =)

Skrevet

Er man en famile, så er man en familie! Hvordan skal du få et gdt forhold til stedatteren din hvis du skal reise bort når hun er hos dere? Synes jeg var dårlig sagt av dem. Men samboeren din kan jo ta henne med en tur bare dem to en dag eller no, så hun føler at faren er glad i henne og vil gi henne sin fulle oppmerksomhet. Men at du skal reise bort synes ikke jeg er rettferdig. Når alle går godt sammen, så hvorfor?? Skjønner godt at du ble lei deg.

Min personlige mening.... :)

Skrevet

Enig med Mamma jei !! Er man en familie så er man en familie. Faren kan jo ta litt ekstra tid til henne selvom dere er sammen alle sammen.

Her har vi mine barn og dine barn.... Og vi er en stor familie som løser alt SAMMEN. Er det en som føler seg til sidesatt så ordner vi opp i dette SAMMEN ;)

Skrevet

Er nok også enig med Mamma jei. Om du og barna rømmer huset, så blir det jo litt som om faren hennes og du er to familier i stedet for en. Men du og barna dine kan jo finne på noe bare dere, slik at stedatteren din og samboeren din får litt alenetid likevel. Blir litt feil at familien til samboeren din kommer med det forslaget, selv om de sikkert ikke mente noe vondt med det.

Skrevet

Nei du overreagerer ikke! Helt uhørt at du skal måtte rømme ditt eget hjem for at far og datter skal få "alenetid". De kan vel alltids finne på noe sammen utenfor huset uten at dere må vekk. Ditt/deres barn er jo hans barns søsken.....det er naturlig at de tilbringer tid sammen og blir kjent med hverandre!

Skrevet

Nei, dette synest jeg var tull! Selvfølgelig skal dere tilbringe sommeren sammen som en familie! Dem kan jo gå en tur på kino eller i svømmehallen et par timer noen dager, det bør jo vere nok alenetid. Jeg har selv en sønn som er hos faren sin ca 4-5 g i året. Jeg hadde jo synest at det var rart om dama til faren hans skulle rømme huset når han kom!

Skrevet

Jeg synest ikke at du skal dra bort fra familien din. Du er jo tross alt i din stedatters familie nå, og da er det selvfølgelig helt naturlig at dere er sammen. Synest det blir spesielt viktig siden hun ikke er så ofte hos dere. En familie er tross alt en familie da. Så dette er noe du og samboeren din skal avgjøre, ikke besteforeldrene.

Jeg har også en liten stesønn, og har nå en liten datter sammen med samboeren min. Vi har han 50% hos oss da, så det blir jo litt annerledes for vår del da men. Vi gjør alt sammen som en familie, det skulle jo bare mangle, stesønnen min synest det er veldig rart visst vi deler oss opp på noe, det blir helt unaturlig for han. Det hender jo at samboeren min og han drar ut på sykkelturer og sånne ting alene da, sånne guttegreier :-) men vi drar da aldri vekk fra hverandre noengang på den måten som besteforeldrene i din familie sier dere skal. Det ser jeg faktisk på som alldeles unaturlig. Så jeg støtter deg fullt ut jeg.

Skrevet

Jeg synes det er helt teit at du evt skal måtte rømme huset!! Hvis dem trenger tid sammen bare dem så får dem da evt finne på noen ting mens hun er hos dere bare dem to da..evt kino etc!:)

Skrevet

Jeg er vokst opp i en familie med mor og far sammen.... og jeg det var da ingenting som het alenetid med en av foreldrene da. Vi var jo en FAMILIE.... faren eller moren min tok ikke med seg de andre søskenene mine bort, for at jeg og evt far skulle få alenetid....

Og i familien jeg har nå, tar da ikke jeg med meg to av de tre barna vi har og reiser bort, for at en og en skal få alenetid med far...

En kan da ikke holde på slik... skillsmissebarn må vel få oppleve hvordan familielivet fungerer, selv om det ikke er sammen med moren og faren på en gang...

Tror også at denne jenta hadde følt seg påtrengende når hun fant ut at dere hadde reist pga hun kom... kanskje hun blir lei seg, og tror dere drar for å unngå henne... Nei nå er du og faren hennes familie, og da blir dere jo også hennes familie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...