Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

thea på 6 uker er tydelig plaget med luft, har våknet x antall ganger i natt, hun er stup trøtt og gjesper i ett sett, gnir seg i øynene osv, når hun først sovner kan jeg høre at magen plager henne. hun presser, stønner, og klynker før hun tilsutt våkner igjen etter en liten halvtime. har prøvd sukkervann, men kan ikke se at det har hjulpet noe. Hvordan merker man det? i form av bæsj eller promp, eller bare avtar knipene for henne? hvor mye sukkervann kan jeg gi henne? stakker tulla, hun er jo helt utslitt jo.. takker på forhånd!! spiste foresten 2 små kinder sjokolader i går kveld, tror det er de som straffer seg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve malt ekstrakt! Det finner du i dagligvaren der hvor vitaminer og baby ting står. Ser ut som et syltetøy glass med mørk brun sirup i!

Eller- Holde henne opp og stryke henne oppover på ryggen, klapse lett på baken for å dytte luften opp. La henne ligge pøå magen over knærne dine mens du masserer ryggen. (Mulig hun er litt for liten til det, er usikker, min gutt var født konfirmant så kunne gjøre det med han fra fødselen av, hun må liksom holde hodet selv da og vet ikke om hun skal det helt enda??) Luft i magen er heeelt vanlig, så ta det med ro, det går over. Bare kos og stryk mage/rygg på tulla de og gi ho malt ekstrakt så ordner det seg!!!

Angående mat må du bare prøve deg frem å se hva ho tåler. HS sa til meg at mye av det man ikke skal spise (jordbær,sjokolad etc) som man sa før er bare tull... Det gjelder ikke for alle, selvsagt tåler ikke noen sjokolade eller jordbær! men det vil ikke nødvendigvis si alle!!!

Skrevet

takk for svar! er vel kun malt ekstrat jeg ikke har prøvd av det du skrev der. hvor mye skal jeg gi henne av det? står det på krukken?

Skrevet

Det står ikke på glasset så dette er jeg litt usikker på selv. Men har gitt en halv t-skje i flasken. Min svigerinne som sa det sikkertt var npk hvertfall første gangen... Tar hun flaske greit? Hvis du ikke er vandt med å gi morsmelk erstatning sa har de veldig greie ferdig blannede pakker på butikken til 10 kr stykke. Veldig greie. 200 ml i en...

Skrevet

er kun pupp her i huset,men kan jo gjør et lite forsøk på å pumpe meg å se om hun tar flaske. takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...