Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Nåhar jeg vært inne på flere sider og det er så forskjellig om når man blir anbefalt å ta berberisen. Noen sier fra 4. dag mens andre fra el. Blir helt frustrert av dette og lurer på hva dere andre gjør. Synes jo det er litt logisk at man begynner fra mens slutt i og med at den skal styrke og øke blodgjennomstrømningen til livmoren og sørge for at egget fester seg og da bør vel forholdene ligge til rette litt før eggl. mener ikke dere også det ? tAKK FOR SVAR OG SYNSPUNKTER HILSEN VINY

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei viny!

Beklager at jeg ikke har noen fasitsvar, men det høres egentlig logisk ut det du sier.

Men jeg har hørt at en klinikk i DK anbefaler å begynne når man mistenker en graviditet dersom man skal forebygge abort, ved egginnsetting skulle det visst tas 2 dager før innsetting. Har ellers lest at endel tar det fra eggløsning. Er enig i at det er forvirrende.

Selv hadde jeg eggløsning for 2 dager siden og har begynt med Berberis (babyklister) i dag. Tenker som deg at forholda i livmora bør rekke å bli påvirket før et evt. befruktet egg skal prøve å feste seg. (Har lest endel inne på "habituell abort" der dette ble anbefalt, men har ikke lest at noen begynner allerede dag 4).

Hehe, ikke store hjelpen, men det blir spennende å se om det har noen effekt på oss.

(jeg har en egen liten mistanke om at alderen kanskje gjør blodtilførselen litt dårligere. Kanskje det stemmer siden man skulle ta berberisen til uke 7-8 for å forebygge abort i vanlige fall, men til uke 12 dersom man var eldre enn 35)

Lykke til viny!

Skrevet

Hei...

Eg trur eg må bestille meg Berberis eg og...Neste gong vil eg førsøke alt for å få spiren til å sitte...Eg har aldri vore så ivrig før med å komme igang igjen, må eg virkelig vente over ein mens, har ikkje tid til det, føler at klokka tikker ifrå meg...Lykke til videre Viny, dette skal me berre klare sant...

Skrevet

Hei igjen...

Forresten kor får man bestillt Berberis???

Skrevet

Heisann G:I:H: har lest at det ikke gikk bra denmne gangen heller for dere og det synes jeg var fryktelig leit , men neste gang skal vi klare det, klart det. Jeg bestilte det i fra netspiren.dk hvis du går inn på siden deres så finner du det. Min gynekolog sendte meg hjem i full fart og ba oss hive oss rundt med en gang. Ingen tid å miste, sjansen for å bli gravid er kanskje ikke så stor men det gjør godt å være i gang igjen ihvertfall. Jeg fikk også crinone og albyl -e i tillegg tar jeg da altså berberis, her skal alt prøves . I tillegg så forer jeg gubben med ørtogførti typer vitaminer som jeg tar også. Håper vi lykkes alle sammen denne gangen . Klem fra viny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...