Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Diskusjonene bølger fram og tilbake, og folk føler seg stadig "hetset" eller stemplet som dårlig mor.... Men det er nå engang sånn at det er best å ikke bruke så mye våtservietter. At bakovervendt sete i bilen er tryggest fram til 3-4 årsalder. At morsmelk er det beste for babyen og at ikke alle får det til å gi morsmelk, og derfor må gi MME. At barn i Norge (og viksne også for den sakens skyld) får i seg for mye sukker og at overvekt er et økende problem hånd i hånd med diabetes 2. At fersk mat laget fra bunnen av er bedre enn halv og hel- fabrikata. At frukt og grønt er sunt. Osv osv osv Disse faktaene alene er ingen grunn til å begynne å kalle noen fanatikere eller andre dårlige foreldre. Våre grunner til å gjøre som vi gjør i forhold til disse tingene er våre egne og vi kjenner selv om vi har god eller dårlig samvittghet for valgene/handlingene våre. Så hvorfor gidder folk å la seg provosere sånn her inne da? Hvis du synes du har en god grunn til å gjøre noe annet enn det som er det optimale? Må da kunne gå an her inne å diskutere uten å ty til utskjelling og å gå så vanvittig i forsvarsposisjon? Og andre igjen kunne jo droppe å være så utrolig selvgode! Ydmykhet er aldri ukledelig. Fei for egen dør først og lenge leve forskjellene:-)) Kunne vært et godt motto for diskusjonene her inne det.
Sjefsmegga Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Hehe...enig i å feie for ega dør. Neste jeg kan reagere på er hvis jeg ser usikkra unger i bil og vannstell/mishandling, da hadde jeg sagt fra. Ellers får folk fore unga med det de selv føler for, bruke akkurat de setene den veien de selv føler for, bruke den vaskemetoden og de hudpleie seriene de selv ønsker... Jeg gir meg totalt faen.
Ducchini Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Skriver under på den,,,,det er jammenmye rart her til tider, ha ha Goood helg!
virrevirrehodet Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 enig i det..men synes det er altfor mange her som begynner å kritisere folk uten at de har bedt og det og da.. Hvis noen f.eks spør om råd om en ting, så begynner folk å kritisere eller latterliggjøre uten å egetlig svare på det HI spør om. Da synes jeg man kan la være. Det harikke skjedd meg, men har sett mange eksempler på det. Tror ikke folk skriver innlegg for å få kjeft. Så hvis man ikke spør om de andres meninger, men spør om en konkret ting, så synes jeg de som har kritikk får holde det for seg selv! Hvis en venninne spør meg om jeg vet svar på noehun lurer på, så begynner jeg jo ikke å kritisere henne for ting for det! Er man så ivrig etter å diskutere eller krangle, så får man gå på krangle-forumet da:) Kan jo hende noen blir litt lei seg! Men selvfølgelig, spør folk om meninger, så må de tåle å få svar også! Så er veldig enig i konklusjonen din!
så var vi 4 Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 er enig, men jeg må si at de som roper høyest om dårlig mor er de som er på andre siden av en diskusjon. Det merka jeg ihvertfall inne på småtroll 0-1 år når det var mm vs mme. var som regel de som ga mme som begynte med 'dårlig mor' uttrykket da.
Sjefsmegga Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 jepp...det er nok mer sleivspark fra de som gir mme enn de som ammer. Jeg ammer og er stolt og glad for at det funker...har slitt før...og så virker det somfolk tror om at vi som ammer ser ned på de som ikke ammer. Det er overhode ikke tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå