Gå til innhold

Nå må dere forklare meg noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige mnd slo gravtesten ut svak positiv 3 dager før ikm, så ble den nagativ neste dag også kom mensen på ikm. Jeg fikk da til svar her inne at det trolig var en kjemisk graviditet, og at kroppen produserte bittelitt hgc akkurat da egget sneiet livmora... Men det jeg ikke da skjønner er...: Hvis en dag med hcg-produksjon er nok til at en gravtest slår ut 3 dager før ikm, da må vel en gravtest slå veldig tidlig ut hvis man faktisk er gravid..? For da produserer man jo mye mer hgc....

Så jeg klarer ikke å skjønne at en kjemisk graviditet kan slå ut på en test, da man knapt nok har produsert noe hcg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vet jeg helt men har hørt at det er veldig forskjellig fra kropp til kropp hvor lang tid en bruker på å få nok hcg til å vise på graviditetstester... noen produserer mye veldig tidlig, mens andre kan gå leeenge før hcg er høy nok.

Skrevet

Jeg tror den forklaringen på kjemisk graviditet er litt forenklet. Egget fester seg jo, ellers ville ikke hCG kunne oppdages i det hele tatt. Men enten så dør det tidlig, eller hCG produksjonen er ikke stor nok til å signalisere til kroppen at mensen ikke skal settes igang, slik at livmorslimhinnen utstøtes og egget sammen med den.

Jeg tror nok gravitesten slår ut omtrent samtidig, men svakt, enten man har et svangerskap som forblir vellykket, eller et som ikke blir noe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...