Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Er det mange her inne som skal bruke bæresjal ? Vi har kjøpt og spesielt pappaen gleder seg kjempe masse til å kunne bære. I og med man kan bære så mye man vil fra dag en tror vi at vi pakker det i sykehus baggen så pappan kan kose seg kjempe masse. Han er nemlig supermissunnelig på meg nå ..
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Så koselig da! Vi har fått en Baby Bjørn av bestefar, så da blir det den vi kommer til å bruke, men sjalene ser veldig fine ut de også.
Bolla Pinnsvin Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 kommer ikke til å bruke det nei.Har ingen grunn til det,hvis jeg ikke plutselig får et VELDIG krevende barn da.Med kolikk eller noe
Kaffelatte Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Vi har ikke sjal, men en såkalt ringslynge. Den pakkes i sykehusbagen i disse dager og skal brukes fra dag 1. ) Men pass på at dere balanserer det litt (litt vogn og litt sjal) hvis dere ikke ønsker at babyen skal bli glad i bare den ene plassen. Bæres de for mye blir det lett til at de aldri sovner andre steder, og det blir fort slitsomt om man har andre gjøremål og helst vil legge ungen litt fra seg. Dette bestemmer dere selv, det er bare et tips. Jeg anbefaler slynge og sjal, det er utrolig lettvint og en fantastisk nærhet. Jeg bruker mitt ofte til jenta vår på 19 mnd, hun elsker å sitte på ryggen.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Takk for tips om å variere så ikke ungen blir avhengig av sjalet og nærheten. Uten erfaring så tror jeg det blir sånn att pappan bruker mye sjal når han er hjemme for å få et litt mer intenst samvær når han ikke er på jobb. Og når ungen er urolig så er det jo praktisk. Og så sjal de gangene jeg f.eks bare skal på butikken og ikke gidder ta med vogn inn. Jeg er utrolig fasinert av at man kan bære fra de er helt nyfødt og så mye man vil uten å gi barnet belastningsskader. Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt på BabyBjørn som man ikke kan bruke før babyen kan sitte i dem og man må også begrense mengden bæring.
Sommerfugl78 Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Vi kjøpte en BabyBjørn for lenge siden. Visste barnet ikke skulle sitte så lenge av gangen, og ikke bruke den fra de var helt små. Men har hørt nå at barnet må kunne sitte selv før den kan brukes, da er vel barnet ca 6 mnd.? Stemmer dette?? Jeg er snart ferdig med å sy et bæresjal (kjøpte elastisk stoff). Og så har jeg sydd to bæreseler; Mei Tai, alt dette kan brukes fra barnet er nyfødt. Gleder meg til å prøve Ser ikke for meg at pappa'n vil bruke dette knytte-bæreutstyret, men muligens han ombestemmer seg... Tenker at jeg kan bære noe inne (uten å bli så sliten i armene, hehe). Og så er det sikkert praktisk om en skal en tur på butikken o.l. så en slipper å ha med seg vogna overalt.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Sommerfugl78 Du må gå inn på tettinntil.com og se på sommerens mest herlige bilde Vis det til mannen din Mannen min fikk helt dilla da han så noen som brukte sjalet, og så har han prøvd med en bamse her hjemme... han kan nesten ikke vente
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Kommer ikke til å bruke bæresjal. Tror fortsatt mest på at barna har godt av å ligge mye på ryggen og bevege seg fritt, og vil ikke at barnet skal venne seg til å ha kroppskontakt hele tiden. Nærheten med barnet skal vi nok klare å få til denne gangen også, som med forrige mann. Tror at dette er en motegreie siden plutselig "alle" skal bære babyene i sjal nå.
Proline Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har kjøpt bæresjal og synes det virker som en fin ting å bruke når man f.eks må bære barnet, men ønsker å ha armene fri til å gjøre andre ting. Samtidig virker det veldig nært og koselig å kunne ha barnet inntil kroppen. Ikke det at man skal ha barnet på kroppen hele tiden, men det er jo behov for mye kroppskontakt, særlig i starten og jeg tror jeg lett kan bli sliten i fiskepuddig-armene mine om jeg skal bære på armen mye av tiden.
Kummin&Lillesel Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har ønska meg sjal i barselsgave. Og jeg vet at mamma er på leting etter den beste løsningen.. Jeg tror at det å bære på den måten der er .. "riktig" fra naturens side. Jeg kan overhodet ikke tenke meg at spedbarn ble plassert i lyngen, mens mor plukka bær, da vi bodde i huler for 10 000 år siden. Klarte de lage klær, så klarte de sikkert å vikle et skinn om seg til bæring også. Uansett, så er ikke det det det er snakk om for min del. Jeg kjenner bare maaange som har lovprist muligheten for å slippe for armbelastningen. De fleste babyer elsker jo å bli båret.. Så hvorfor ikke gjøre det på enklest mulig måte?
LRMG Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har kjøpt et elastisk sjal og har stor tro på at det skal bli en fin ting for oss. Har lest endel om det, inkl. en forskningsstudie som ble gjort omkring bæring (ikke i sjal), og barna i bæregruppen hadde mye mindre kolikkgråt enn barna i den vanlige gruppen. Liker også å gå mye i skogen, og funker det dårlig med barnevogn. Kan kanskje virke som en motegreie akkurat nå, men hvis man ser seg om i andre kulturer og i tidligere tider, så blir jo alle barn båret på mage/rygg - barnevogn er jo en ganske ny oppfinnelse, og egentlig langt mindre "naturlig" enn bæring. Men er forberedt på at det kanskje blir for varmt for babyen nå - venninna mi sier i allefall at hennes baby blir varm og ukomfortabel etter en times tid.
2gutter&2jenter Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Vi brukte Baby Bjørn før, men syntes ikke det virket som noen god løsning for barnet, så vi lot være å bruke det. Denne gangen vil jeg ha bæresjal, jeg fristes av tanken på å kunne ha armene fri samtidig som jeg er nær barnet, ikke alltid like greit å måtte gå fra babyen for å ordne andre ting, har to gutter i huset fra før som krever sitt, og da tenker jeg at det kan være en god løsning å bære babyen med seg. Har to etasjer i huset, og husker sist at minsten ikke likte at jeg kom ut av synsfeltet, det var ganske masete. Jeg er ikke redd for å "skjemme" bort babyen med nærhet.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juli 2007 #13 Skrevet 14. juli 2007 Vi var på demonstrasjon av bæresjal på foreldre og barn messa. Der blei vi anbefalt elastisk sjal om vi skulle bære fra starten. Ikke vevd. Eventuelt slynge, ulempen med slynga er at den bærer bare på ene skulderen. Hun brukte selv slynge nå for hun hadde to gutter på 3 år som ikke alltid var like enkle å få med seg hjem fra barnehagen. Da kunne hun ha en i slynga, en o den ene hånda og en hånd til baggen Til deg som leter etter beste løsning så anbefaler jeg deg tettinntil.com der er det mange med bære erfaring
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 14. juli 2007 #14 Skrevet 14. juli 2007 Vi skal bruke MeiTai baeresele. Sjal hoeres veldig koselig ut, men vi fant ut at vi ville begynne med en type baeregreie, og da helst en formsydd type. Hadde ikke lyst paa babybjorn fordi den ikke skal brukes i begynnelsen, og mange klager over at babyen fort blir for tung. Etter aa ha lest en del fram og tilbake bestemte vi oss for en MeiTai...ogsaa fordi pappaen her i huset heller kunne tenke seg aa baere i baeresele enn sjal... Valget sto mellom Ergo (med nyfoedtinnlegget) og MeiTai, og MeiTai ble det...i allefall til aa begynne med. Kjoeper kanskje en slynge og en Ergo etter hvert--men tar det litt smaatt i begynnelsen for aa se om baering passer for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå