Gå til innhold

Er dette dumt av meg?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 16 dager gammel idag. Han er plaget med en del luft i magen etter måltid, som kommer ut som promp eller rap. Den eneste måten å få roet ham ned på er å legge han på magen brystet mitt og stryke ham over ryggen. Så fort han sovner, legger jeg han over i senga hans på ryggen. Når han våkner og ligger og vrir seg som en ål (tydelig plaget av luft), tar jeg han opp og roer ham igjen.

Fikk en kommentar av ei venninne angående dette her om dagen. Hun mente at han kom til å bli sååå bortskjemt, og snart ville han bare komme til å ville sove på brystet mitt... Jeg måtte la ham ligge å skrike litt i allefall.

Jeg har lest flere steder at så små babyer ikke kan bli skjemt bort. De skal føle seg trygge og ivaretatt, og tas opp så fort dem skriker pga en eller annen form for ubehag. Venninna mi mente dette var bare tull. Jeg vil iallefall ikke la min gutt ligge å ha det vondt....

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hellemin, han er jo bare 16 dager! Jeg hadde aldri latt min baby ligge og gråte og ha det vondt. Helt enig i det du sier at de trenger den tryggheten når de er så små.

Lar ikke min gutt på 4 måneder ligge og gråte hvis han har vondt heller jeg da :)

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet...

Skrevet

Ikke hør på venninna di! Trøst gutten din du.

Skrevet

Nei stakkars liten,16 dager bare. Klart han ikke skal ligge og skrike og ha vondt. Snuppa mi hadde kolikk og sov på magen på min mage hver kveld. Sov også ofte med meg om natta,hun roet seg av nærheten og varmen. Husk at han for litt over 2 uker siden lå i magen i varme og trugghet så skal han bli overlatt til seg selv og ha vondt,nei gjør som du føler er det beste for gutten din du. Nå er jenta mi 5 mnd og sovner i egen seng hver kveld:-)

Skrevet

Håper ikke den venninna di har unger, sier nå jeg...

Små unger blir ikke bortskjemte av mye kroppskontakt og nærhet, tvertimot så blir de trygge og glade barn.

Skrevet

Alltid noen som tror alt er å skjemme bort. Vår gutt var også veldig plaget med vondt i magen de første 3-4 ukene. Da endte det ofte med at far gikk og bysset og fikk ham til å sove på magen. Besteforeldre sa at vi da aldri ville få ham til å sove i egen seng men der tar de alttså feil. Etter at tarmene ble vant til melk så ga det seg og han sover hver natt i egen seng nå. Nå er han 3 !/2 mnd og han får fremdeles mye kos, samtidig er han flink til å leke selv, ligger og pludrer og er en våken, nysgjerrig og utrolig glad gutt. Kos deg med jenten din du!

Skrevet

ehh gutten din altså!

Skrevet

Nei,hun har ingen barn selv. Irriterer meg over slike bedrevitere altså! ARGH!

Skrevet

Eg lever etter mora mi sin regel om at spedbarn ikkje kan bli bortskjemt. Ho har kost og dulla med oss mykje og me var ikkje bortskjemte som halvstore babyer. Gutten din har det jo vondt når han griner så for meg hadde det blitt heilt feil å la han ligge å gråte aleine med vondt i magen.

Skrevet

Nei gjør det du føler du......jeg har gjort det med begge mine barn. Og de er helt greie de. :-)

Skrevet

Jeg synes at du gjør det som er absolutt helt riktig jeg:-)

Stol på deg selv og tenk at det er du som vet hva som er best for ditt barn:-)

Du vil alltid treffe på "bedrevitere", men det er ditt barn:-)

Jeg har absolutt overhode ingen tro på at et lite barn kan bli bortskjemt når det gjelder omsorg, kos og stell. Jeg venter nå mitt 3. barn og VET at jeg er en av dem som kommer til å bære mitt barn MYE og jeg skal uten tvil gjøre det uten noen som helst dårlig samvittighet.

Jeg jobber forøvrig som pedagog i barnehage(har gjort det i mange år og jeg har alltid hatt den mening at barn som gråter og vil bæres/trøstes skal få denne muligheten uten noen form for diskusjon når de er i barnehagen også. Dette er et signal om et behov for omsorg og trygghet! Vel er det tungt å bære av og til, men da kan man faktisk sette seg ned sammen med barnet!!

Lykke til videre som den gode mamma du allerede tydeligvis er:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...