Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 hvor mye drikker den lille til hvert måltid? dere som ammer vet kanskje ikke dette like godt som dere som gir flaske..? marcus drikker vel ca 140 ml hvert måltid... lite? mye? passe?
snartmammapåny Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Småen er 3mnd og drikker 135ml om han drikker opp hele flaska. Han er småspist så det hører med til skjeldenhetene om han drikker opp. Ligger vel på et sted mellom 60og 100ml per måltid. Om det er passe kan du regne ut fra vekten på babyen. Hvor mye veier han?
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 han var på kontroll den 4 og da veide han 6.64 kg.. de sa det var normalt...?
snartmammapåny Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Da skal han ha en dagsdose på 996ml, det utgjør 15% av kropsvekten hans. Min spiser 6 måltider i døgnet og om din gjør det samme så blir det 166ml per måltid. Om han spiser flere eller mindre måltider så må man øke eller redusere mengden per måltid. Så konklusjonen blir vel da at 140ml per måltid greit så lenge han har 7 måltider i døgnet. Spiser han skjeldnere så er det litt lite. Sjønner du? var det 3mnd kontroll den 4 eller? 6,64 er vel passe det Er bedre at de små har noe å gå på. Min veier litt for lite i forhold til sin alder og lengde, og det er et fryktelig stress. Må inn på hs for å veie en gang i uka, og nå tar hs ferie så da må jeg bare gå nervøs rundt å håpe han legger på seg nok. Hvor lang er tassen din da, det har jo og mye å si i forhold til vekten?
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 joda han drikker vvertfall 7 flasker i døgnet så da er det jo greit:))) han er 62 cm:)))
snartmammapåny Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Ja drikker han over 7 måltider så får han i seg nok mat:D Er mulig du klarer å få ferre måltider (6) om du øker mengden til 160ml;) Han vil da få i seg den samme mengden mat som han gjør nå med 140ml og 7 måltider.
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 ja kankskje det..hmm.. men det virker som om han er ganske mett etter den flaska... er ikke så¨flink på dette her..
snartmammapåny Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 ER han mett så er han mett, da er det ikke noe å gjøre med;) Kan ikke tvinge maten i de små heller;) Men du kan jo prøve et måltid å se om han drikker alt. De stopper når det er fuldt og de som ikke stopper de gulper oppigjenn det som ble for mye. Så de regulerer det helt selv. MAn blir jo ikke født utlærte mammaer, alt må jo erfares og læres etterhvert:D Selv om du føler du ikke er så flink på det så tror jeg nok at Marcus har det helt fint, og mammaen hans klarer nok å passe på han helt perfekt:D
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 ja det kan jeg jo.. kan prøve det med en flaske å se tusen takk,det var fint sagt ))) så lenge han er fornøyd og mett så har jeg alt jeg kan be om ) hvordan går det med din lille hjerteknuser da????
mamma til c og d Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Har jente da, hun drikker litt mindre enn storebror gjorde 3 mnd og får 5 måltider drikker ca 50-60ml morgen, formiddag 130-150ml ettermiddag 130-150ml, kvelds 170-200ml og nattmat ca 100ml. kvelds og nattmat er mme resten mm. veier 6kg
snartmammapåny Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Jo da, han har det bra. Har akkurat begynt å slippe taket kolikken nå så ting går mye bedre. Han sliter litt med dårlig matlyst, så vi stresser litt med å få i han nok mat, mendet går igrunnen bra det og for øyeblikket. Han er nok blitt en smule godt vandt disse mnd han har slitt med kolikken, så nå vil han helst bli bært hele tiden og ha mamma eller pappas oppmerksomhet 100% til alle døgnes tider;) men han er jo så sjønn;) hihi I morgen skal vi på ferie tur:D Gleder meg;) Skal reise til Oslo og kristiansand og bo på hotel. Nesten så jeg er litt reisesyk, gleder meg å få litt luftforandring å komme oss ut av huset og ut fra bygda;) hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå