Gå til innhold

Leser dere aviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag står det å lese at Kristin Halvorsen vil fjerne kontantstøtten, for å frigjøre disse midlene til andre, etter hennes mening mer matnyttige ting (f eks 7000 kr mer pr mnd i permisjonstiden til arbeidsløse mødre).

Halvorsens argument for å rettferdiggjøre dette kan leses på vg.no:

"Halvorsen synes det er på høy tid å fjerne den omstridte ordningen. Hun mener at det å holde barna hjemme fra barnehage er skadelig for mange barn.

- Kontantstøtten er betaling for å ikke ha barn i barnehage. Det betyr at mange barn som vil ha god nytte av barnehageplass, ikke får det, sier Kristin Halvorsen til VG."

Det må jo være en hel del av dere her inne som burde være engasjert i temaet? Hva synes dere om at kontantstøtten vurderes fjernet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de kunne garantere en god barnehageplass for barna mine så må de gjerne fjerne den for min del.

3300 kr i mnden erstatter ikke akkurat lønna mi.

Skrevet

Jeg er for valgfrihet, og synes i grunnen at kontantstøtten er et godt tiltak. At noen gjør feil valg er jo ikke uvanlig uansett, men her skal vi alle tvinges inn i samme form og komme ut noenlunde like.

Ikke at jeg aldri vil ha mitt barn i barnehage, men jeg tror ikke det er løsningen på alleverdens problemer!!

men det er klart, kristin Halvorsen proklamerer bare god SV-politikk, og det er opp til blant andre oss om hun skal få gjennomslag for den politikken. Det gjør vi ved å stemme på de rødgrønne - hvis vi ikke vil det, må vi stemme på noen andre. Så enkelt er det.

Skrevet

Jeg kan ikke fordra Halvorsen! Ikke bare pga kontantstøtta, men pga utrolig mange dumme uttalelser.

For min del, så er jeg veldig for kontantstøtta. Med eldstemann gjorde den så jeg kunne jobbe bare 50%, og være hjemme resten. Og jeg håper virkelig at de ikke fjerner den, så jeg kan gjøre det samme med minsta.

Og jeg mener virkelig at de både klarer å få til full bhgdekning, og kontantatøtte. Men, sånn blir det aldri i verden.

Uansett, så liker jeg IKKE Kristin Halvorsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...