Gå til innhold

Dere med barnehagebarn - tips til gode aktiviteter for baby og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har storebror hjemme fra barnehagen i ferien og synes det er vanskelig å komme på gode aktiviteter når jeg har både han og babyen alene. Hva bruker dere dagene til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme med min eldste på snart 3, så veit hva du mener. Ikke alltid like enkelt å finne på noe hele dagen... Men skal prøve å tenke så godt jeg kan, hehe

Dere kan:

-tegne

-male (kjøp maling til ¨å male på klær, glass osv)

-klipee ut fra blader og lime på papir (barnesaks får du kjøpt for en tier på nille om du ikke har, er av plast men akkurat sterk nok til å kutte papir.)

-putt babyen i bæresele og gå tur i skogen, plkukk kongler, hør etter fugler osv

-Lage nistemat og ha "piknik" på lekeplassen

-Bak boller, lag muffins osv, bruk laaaaaang tid og la han grise og søle, sånn at når dere er ferdige kan dere vaske SAMMEN, så gikk det fort en 3-4 timer tilsammen

-Perle

-Lag såpeboblevann, og bruk ting i huset til å blåse igjennom, kleshengere lager diiigre bobler, oppskjært brusflaske osv... Her er det jo bare fantasien som stopper dere...

-Kjøp kritt og be ungen "tegne/fargelegge" badet. Han kommer garantert ikke ut på en time når han først har èn vegg han har lov å tegne på... Tørket bare av med en fuktig klut når kvelden kommer..

-Lag trolldeig, ta avstøp av hender og føtter

-Lag hytte under kjøkkenbordet ol og spis lunsjen inni der. hehe

Skrevet

Tusen takk for supre tips, her var det mye jeg kan bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...