Mammaja 120107 Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har storebror hjemme fra barnehagen i ferien og synes det er vanskelig å komme på gode aktiviteter når jeg har både han og babyen alene. Hva bruker dere dagene til?
Ane** Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Jeg er hjemme med min eldste på snart 3, så veit hva du mener. Ikke alltid like enkelt å finne på noe hele dagen... Men skal prøve å tenke så godt jeg kan, hehe Dere kan: -tegne -male (kjøp maling til ¨å male på klær, glass osv) -klipee ut fra blader og lime på papir (barnesaks får du kjøpt for en tier på nille om du ikke har, er av plast men akkurat sterk nok til å kutte papir.) -putt babyen i bæresele og gå tur i skogen, plkukk kongler, hør etter fugler osv -Lage nistemat og ha "piknik" på lekeplassen -Bak boller, lag muffins osv, bruk laaaaaang tid og la han grise og søle, sånn at når dere er ferdige kan dere vaske SAMMEN, så gikk det fort en 3-4 timer tilsammen -Perle -Lag såpeboblevann, og bruk ting i huset til å blåse igjennom, kleshengere lager diiigre bobler, oppskjært brusflaske osv... Her er det jo bare fantasien som stopper dere... -Kjøp kritt og be ungen "tegne/fargelegge" badet. Han kommer garantert ikke ut på en time når han først har èn vegg han har lov å tegne på... Tørket bare av med en fuktig klut når kvelden kommer.. -Lag trolldeig, ta avstøp av hender og føtter -Lag hytte under kjøkkenbordet ol og spis lunsjen inni der. hehe
Mammaja 120107 Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2007 Tusen takk for supre tips, her var det mye jeg kan bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå