MissAntrop Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Har søkt på en jobb og fikk tilsendt søkerlist. Var ei som hadde ført om "Mor" med arbeidsted i hjemmet som arbeidspraksis. Stod også når barna var født. Jeg synes det var litt merkelig jeg, men det er kanskje jeg som bare er litt firkanta..?
rødhette* Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Ehm, nei, ville jeg ikke gjort. Hvis jeg hadde vært hjemmeværende lengre enn permisjonen, ville jeg skrevet på at jeg hadde vært hjemmeværende med små barn, for å vise årsaken til at jeg har "hull" i CVen. Men ville ikke skrevet yrke mor, og arbeidssted hjemme, nei.... Ville nok skrevet det under et eget punk i tillegg. Utdanning som et punkt, arbeidserfaring som et punkt, og annet (altså det) som et punkt....
Eve Dallas Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Selvfølgelig skal du skrive at du har vært hjemme med barn. Det skulle bare mangle!! Det er en jobb på lik linje med alt annet. Har du vært hjemme med barna i noen år må du absolutt føre det opp. Hvis ikke vil det se ut som om du ikke har gjort på noe som helst, og det er vel ikke det førsteinntrykket man vil at en potensiell arbeidsgiver vil sitte med... Nei, før opp den tiden du har vært hjemme med barnadu!!!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Veldig smart gjort! Hull i cv'en er noe av det verste man kan ha. Likegreit å føre opp hva man har gjort så slipper arbeidsgiveren å tro at man bare har latet seg.. =)
Gjest -<<- Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Når barna er født osv. fører jeg under sivilstand. Men har ikke for vane å titulere meg mor på CV, men det er da også åpenbart at ett av cv-hullene sammenfaller med permisjonstid. Det var nok litt humoristisk ment, og det synes jeg er helt ok i jobbsøknader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå