Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og 22 dager. Jeg har gitt ham en skje med maisgrøt uten gluten nå og da siden han var 4 mnd, og de siste 3 dagene har jeg gitt ham hver dag 2-3 skjeer. Jeg har tenkt å fortsette med det, og så øke etter behov.

Det jeg lurer på er; når skifte til grøt med gluten i?? Til jenta mi gav jeg glutenfri grøt bare i 1 uke, så byttet jeg til grøt med gluten i. Helsesøster sa nemlig at babyer ikke burde venne seg til glutenfri..

Tenkte som så at jeg skulle skifte til grøt med gluten i nå, men i butikken hadde de bare fra 6 mnd. Jenta mi var eldre enn gutten min da hun begynte med fast føde, så jeg hadde ikke dette dilemmaet.

Kan jeg bare gi ham grøt fra 6 mnd selv om han er bare snart 5?

Takknemlig for alle som gidder å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så forresten inne på Nestle sine sider at de har flere grøter fra 4 mnd. Havregrøt med ris og hvete har en naturlig introduksjon av gluten. Tror jeg prøver denne. Håper de har den på en annen butikk da. Der jeg var i går hadde de bare maisgrøten..

Skrevet

Jeg ventet til 6 mnd, hadde egentlig tenkt å vente enda lenger, men ville også ta glutenintro mens jeg var sikker på at jeg ammet. Vet det er mange som gir x-mnd mat 1-2 mnd før den er beregnet, selv har jeg ikke gjort det, jenta mi trenger motsatt tilnærming pga magen.

Skrevet

Vi brukte vel maisgrøten i begynnelsen, når småen gikk opp til 2 måltider så gav vi han den med hvete og ris -er mindre mengde gluten i denne. Men det viktige er vel at du introduserer gluten grøten på samme måte som du tilvendte med maisgrøten, litt mer for hver dag. Jeg begynte med 6 mnd grøt når småen var rundt 6 mnd og tilvendte da igjen sakte med å blande 6 mndgrøten med 4 mnd grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...