Gå til innhold

Trenger tips til feiring av 1 års bursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en barselgruppe der vi har blitt enige om å feire 1 års bursdag. Jeg som er helt fersk i dette tar gjerne i mot tips med takk.

Hva ville dere servert av mat, og har dere noen artige kake oppskrifter? Noen gøyale kreasjoner/borddekkinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen vår har melkeallergi men vi laget boller uten melk i og med smør vi kan bruke, og pølser fra god og mager uten melk- det ble en slager på vår gutt- men ikke vært så begeistret for det siden da. Jeg baget også sjokoladekake som gutten vår kunne spise, han likte det ikke så godt, men det gjorde jeg:) ammer enda så jeg må også holde meg unna alt melkeprod...så den kaka gjorde godt:) Ellers hadde vi hjemmelaget is med banan...har siden kjøpt slike plastbeger på ikea som det går å fryse i og det er en pinne som du tar oppi. blir en is( slik vi alltid hadde i "gamle" dager). Kokte opp eple med litt vann i og moste dette. så frøs jeg det. tok også og moste banan som jeg også frøs i disse. hadde oboy oppi noen ( er ikke melkeprotein i det:)) og sønnen vår likte denne isen godt! så det er et tips kanskje til de små iallefall....??? ble for mye mat hos oss da, det holder kanskje med enten boller eller pølser:) ellers var vi på tousrus, der fikk jeg kjøpt "billig" sett ( de andre plassene hadde de dyreere ting og ikke så mye av det- ble ikke et helt sett liksom). kjøpte ole brumm duk, plasttallerkener, glass og ballonger. noen få ballonger også med ole brumm på. sønnen vår var redd ballongene, eller ville iallefall ikke leke med de. men en mnd etter var det enda luft i noen og da var det visst kjempestas...så:) kjøpte også et par fløyter til de større barna i familien som kom, men fant ut det ikke var så lurt når oldemor og oldefar til sønnen vår var til stede:) men de godtok å legge de vekk. jeg tok også litt snop oppi plastposer, og en ole brumm serviett rundt denne plastposen og en strikk som holdt den på plass. satt en pinne nedi der jeg hadde en lapp på med navnet på barnet. ( har stor familie så det er noen små barn med...). hadde også non stop ( uten melk også i den) og seigmenn på kaka, samt et lys med 1 tall på. sønnen vår likte hverken non stop eller seigmenn. men fikk prøve. Lever jo ellers bare på skive, middag og frukt, så på tide han fikk noe usunt:) hehe håper denne lange fortellingen gav noen tips iallefall..lykke til og kos deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...