Gå til innhold

Angående bilbarnestoler!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det har vært endel diskusjoner i dag om dette..

Vi skulle kjøpe stol nå og jeg var veeeeldig usikker på dette.. Skal jeg ha forover eller bakovervendt stol?? Men så fant jeg denne testen fra fornrukerrådet..

Ta en titt på denne testen : http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37?expandedtopic=1179829007.5

Fler av disse som kom bra ut på testen er forovervendte.. Så er nok ikke SÅÅÅ farlig som dere skal ha det til nei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær klar over at dette er en felles-europeisk test for helt andre forhold enn de Norske. Vi har andre kjøremønsker her og vi er mye lengre framme på bilsikkerhet enn feks andre steder i Europa.

Forhold deg heller til hva Trygg Trafikk anbefaler, og det er ikke forovervendt. De har også advart mot denne testen.

Skrevet

Dette blir det aldri enighet om her uansett. Så hva med at man blir enige om at det er loiv å være uenige så får alle velge det som fungerer best for seg og sine...være seg biltype, om ungene tåler å sitte bakovervendt eller ei..

Har tar vi det dag for dag...pr dags dato tåler snuppa på 2 år sitte bakovervendt korte turer..men lengre turer da blir hun sjuk..så det hender vi velger å snu henne for lengre bilturer for å slippe spying og ørten hundre og femti stopp.

Skrevet

Føl på det selv for og i mot, komfor for barnet med plass i bilen=)

Skrevet

Og en ting er i hvertfall sikkert...det tryggeste er å gjøre det man kan for å unngå kollisjoner. Kjør pent og hensynsfullt...hadde alla gjort det så hadde mange ulykker vært unngått. Jeg er for å heve aldersgrensa på bilkjøring til 21 år...da hadde mange ulykker vært unngått.og for fartsperre på 100km på ALLE biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...